İçerik
İnternet günlük hayatımızın büyük bir kısmını kaplıyor. Forumlar, bloglar, haber siteleri, sosyal medya platformları gibi kanallar ise bizim dijital dünyadaki ayak izlerimizi barındırıyor. Gelişen teknoloji ile birlikte internette her düşünce hızlı bir şekilde yayılıyor. Bu da markaların gücünü arttırmanın yanı sıra itibarlarının zarar görmesine de neden oluyor.
Online İtibar Yönetimi Nedir?
Günümüz şartları baz alındığında Online İtibar Yönetimi bir ihtiyaç haline gelmiştir. Dijital dünyada sağlam bir yer edinmek için kontrollü bir şekilde ilerlemek gerekir. Online İtibar Yönetimi; kurumsal veya bireysel firmaların online hareketlerini izleyerek, markaya karşı nasıl bir tutum sergilendiğini gösteren algıdır. Bunlarla birlikte markanızın dijital dünyadaki konumunu belirler, markanıza bir yol haritası çizer, olası krizlere karşı hazırlar, reaksiyon olmanızı sağlar ve markanız ile ilgili algıyı yönetir. Online İtibar Yönetimi ile dijital dünyada yaşanacak her türlü gelişmeye karşı hazırlıklı olursunuz. Özellikle markanızın dijital dünyada nasıl algılandığına dair dönüşler almanız, artıları ve eksileri görmenizi sağlarken, markanızın geleceği hakkında da size yol gösterecektir.
Online İtibar Yönetimi Nasıl Yapılır?
Markaların dijital dünyada ayrı kimlikleri, dijital dünyanın ise farklı kuralları vardır. Bu iki durumu en doğru şekilde anlayıp, uygun bir yol haritası çizilmelidir. Markanızın dijital dünyada sağlam adımlarla ilerlemesi için mevcut konumunun güvenli, güçlü ve sağlam olması gerekiyor. Bir kişinin markanız hakkında yaptığı olumsuz yorumu, bir diğer kişinin görmesi ile konu büyür ve kriz meydana gelir. İşte tam da bu noktada devreye Online İtibar Yönetimi giriyor. Online İtibar Yönetimi sayesinde dijital dünyada markanız hakkında ortaya çıkan haberlere ve yorumlara anında erişilmesi, olası krizlerin önlenmesine yardımcı olur. Bir markanın kriz yönetme başarısı prestijini de arttırır. Krizleri fırsata dönüştürmek için adımlar atılmalıdır. Olumsuz yorumlar, yanlış anlaşılmalar ve krizler her zaman hayatın içinde olacaktır. Burada önemli olan telafi etme başarısıdır. Konu ile ilgili bir açıklama yapılır, karşı tarafı tatmin edici bir telafi yöntemi uygulanır, olumlu yorumların ön plana çıkması sağlanır, olumlu destek gelmesi için çalışılır ve gerektiği takdirde hukuki destek alınır. Bu adımları yerine getirmek ve itibarınızı kaybetmemek için Online İtibar Yönetimi desteği almanız gerekmektedir.
Online İtibar Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Dijital dünyanın içerisinde sistemli bir şekilde yaşamaya çalışırken, marka itibarına zarar vermeyen, prestiji arttıracak bazı hamleler yapmak istiyoruz. Online İtibar Yönetimi ile bu süreci en başarılı şekilde yönetebilirsiniz. Ancak Online İtibar Yönetiminde de dikkatli olmalıyız. Mesela düzenli olarak arama motoru optimizasyonu (SEO) yapılmalı, içerikleri oluşturulmalı, sosyal mecralar aktif olunmalı, strateji belirlenmeli, hızlı reaksiyon ve gerektiği yerde hukuki destek alınmalıdır. Tüm bu basamaklar sağlam adımlarla çıkıldığı takdirde hedef noktaya ulaşabilirsiniz. Sadece hedefe ulaşmak yeterli değil tabii, mevcut konumu korumak için de çalışmalar yapılmalıdır.
Online İtibar Kontrolü Neden Yapılmalıdır?
Bugünün şartlarında başarılı olmak için dijital dünyanın büyük bir rolü var. Dijital dünya ise ucu bucağı olmayan, kontrolü zor bir alan desek yanlış olmaz. Günlük hayatımızda birini tanımak için sorduğumuz tüm soruları, dijital dünyada Google’a yazarak bulabiliriz. Sosyal medya paylaşımları, blog yazıları, arama motoru geçmişi veya herhangi bir yere bırakılan yorumlar benliğimiz ile ilgili ipuçları verir. Tam bu noktada ise oluşabilecek olumsuz algının önüne geçmek gerekir. Sistemli ve düzgün bir planlama, olası kriz anlarına karşı hazırlık, reaksiyon alma, süreci en başarılı şekilde yönetme konularında ise Online İtibar Yönetimine ihtiyaç duyulur. Sadece bugünü planlayarak başarılı olmak imkansızdır. Yarın için de bir planlama yapıp, önlemler alınmalıdır. Özellikle bireysel ve kurumsal firmaların dijital dünyadaki geleceği için Online İtibar Yönetimi oldukça önemlidir.
Kurumsal İtibar Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılır?
İnsanlar, diğer markalar ve kurumlar, sizin markanızın adını duyduğunda ne düşünüyor? Bu sorunun cevabı olarak, markanız hakkında zihinde oluşan olumlu veya olumsuz algının bütünü Kurumsal İtibar Yönetimidir. Kurumsal itibar, bir firmanın geleceğidir. Kurumsal itibarınız ne kadar sağlam olursa, o kadar emin adımlarla ilerler, hedeflerinize ulaşabilirsiniz. Markanızın insanlar üzerinde olumsuz bir algı bırakmaması için ise Kurumsal İtibar Yönetimi desteği almalısınız. Kurumsal itibarınız için bir plan yapılır, stratejiler belirlenir ve faaliyete geçilir. Kurumsal İtibar Yönetimi ile markanızı farklı dijital kanallardan kontrol edip, gerektiği yerde destek alıp, çözülmesi gereken problemleri ön görebilirsiniz.
Tüm bunlara istinaden Online İtibar Yönetiminin ne kadar önemli olduğunu yeniden hatırladık. Dijital dünyada güzel bir yer edinebilmek ve mevcut konumunuzu korumak için Online İtibar Yönetimi desteği almaktan çekinmeyin. Dijitalleşen dünyada size de bir yer var, unutmayın!