sosyal crm

Sosyal CRM Nedir?

Dijitalleşen ve değişen dünyada markalar kendine güvenli bir alan oluşturmaya çalışıyor. Çünkü artık markalar için dijitalde başarılı olmak çok önemli! Başarıya ulaşmakta ise en önemli adım doğru ve etkili bir iletişim!

 

Sosyal CRM Nedir?

Dijitalleşmeyle birlikte hayatımıza yeni kavramları dahil ettik. Başarıya ulaşmanın yolları değiştikçe, atılan adımlarda değişti. Özellikle markalar hayatta kalmaya devam etmek için dijitalde güzel bir yer edinmeli! Bu noktada dijitalde de en önemli adım iletişimdir. Sosyal CRM; müşteri ilişkileri yöntemi stratejileri ile sosyal medyanın birleştirilmesidir. Kullanıcılar ile markanın birebir iletişim halinde olması, markanın güvenirliğini arttırırken, müşteri sadakatini de aynı oranda arttıracaktır. Dijital dünyada iletişim kurmak daha kolaydır. Ancak kolay iletişim kurulması, iletişim trafiğini de arttıracaktır. Dijital dünyada her geçen gün rekabetin arttığı düşünülürse sosyal CRM hizmeti almak oldukça önemlidir. Çünkü sosyal CRM ile kullanıcıların bilgileri toplanarak analizler yapılabilir. Analizler yapıldıktan sonra marka için yeni bir yol haritası çizilir. Bu yol haritası sayesinde marka, dijital dünyada hayal ettiği konuma kavuşabilir.

 

Geleneksel CRM Nedir?

Customer Relationship Management (CRM), Müşteri İlişkileri Yönetimi anlamına gelmektedir. CRM, Sosyal CRM ve Geleneksel CRM olarak ikiye ayrılır. Geleneksel CRM; marka ve müşterinin tek yönlü iletişimidir. Müşteri ile yapılan iletişim satış odaklıdır. Bu nedenle de geleneksel CRM’de iletişim, markanın çalışma günleri ve saatleri arasında sınırlıdır. Müşterinin markaya ulaşması zordur, genelde marka müşteriye ulaşır. Amaç sadece mevcut sorunu çözmektir. Sorunun çıkış nedeni ve aşamaları çok önemli değildir. Geleneksel CRM’de önemli olan sonuçtur. Markaya ulaşma yöntemlerini yine sadece marka belirlediği için iletişim her zaman mümkün olamazdı. Geleneksel CRM’in tek yönlü iletişimi, ortaya çıkan asıl problemleri saptama noktasında başarısızdır.

 

crm

 

Sosyal CRM Ve Geleneksel CRM Farklılıkları Nelerdir?

Sosyal CRM ile geleneksel CRM arasında çok büyük farklar var. Sosyal CRM’de tüketiciler iletişim kurar, iki yönlü iletişim vardır, mevcut kitlesini büyütmek için çalışmalar yapar, tüketicilerin deneyimini merak eder, müşterinin memnuniyetleri ve şikayetleriyle doğrudan ilgilenir. Geleneksel CRM’de ise reklamlar doğrudan verilir, tek yönlü iletişim hakimdir, iletişim tamamen satış odaklıdır, ağızdan ağıza iletişime önem verilir, tüketicilerin feedbackleri ancak markanın iletişimi ile gündeme gelir, iletişim sınırlıdır. Tüm bunlar göz önüne alındığında sosyal CRM ile geleneksel CRM arasındaki farklar ortaya çıkar. Temelde birbirlerinin aynısı gibi dursalar da durum pek öyle değildir. Dijitalleşme ile birlikte sosyal CRM önem kazanmaya devam ediyor.

 

Sosyal CRM’in Avantajları Nelerdir?

Sosyal CRM’nin markaya büyük avantajları olduğu bir gerçektir. Mesela sosyal CRM’de bilgi gerçek zamanlıdır. Bu da elde edilen veriler ışığında doğru hedef kitlenin belirlenmesine yardımcı olur. Müşterinin beklentilerine karşılık verileceği için olumlu feedbackler alınır. Sosyal CRM ile hedef kitlenizin beklentilerini saptayacağınız için uygun reklam ve kampanyalar yapabilirsiniz. Yine hedef kitlenizin demografik bilgilerine ulaştığınız için kişiye özel birebir çalışmalar yapabilirsiniz. Bu da marka sadakatinin oluşmasına neden olur. Ayrıca kişilerin fikirlerine ve önerilerine anında ulaşma imkanınız olması, yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olur. Belki de en önemli avantajı, olası krizlerin önüne geçilmesidir. Kişilerin şikayetlerine hızlı bir şekilde ulaşarak, telafi etme imkanınız oluşacaktır.

 

Sosyal CRM’i Etkili Kullanma Yöntemleri Nelerdir?

Dijitalleşen dünyada sosyal CRM’nin önemi artmaya devam ediyor. Müşteri ile kurulan doğru iletişim, markanın prestijinin yükselmesine de neden oluyor. Birçok açıdan büyük avantajlara sahip olan sosyal CRM’i etkili kullanmak için bazı yöntemler var. Öncelikle ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin doğru belirlenmesi gerekmektedir. Sosyal mecralar için markanıza bir strateji oluşturulmalıdır. Markanızın sosyal medya hesapları aktif bir şekilde kullanılmalı ve anlık olarak takibi yapılmalıdır. Her zaman anlık iletişime açık olunmalıdır. Müşterilerden gelen mesajlara en kısa sürede dönüş yapılmalı ve tatmin edici cevaplar verilmelidir.

Tüm bunların yanı sıra sosyal medyanın gücü kullanılmalıdır. Mesela sosyal medya reklamlarına ayrıca önem gösterilmelidir. Doğru bir strateji ile sosyal medya reklamlarından ciddi dönüşler alabilirsiniz. Bu sayede mevcut müşteri havuzunuzu da genişletebilirsiniz. Sosyal medya hesaplarınızda ne kadar ilgi çekici paylaşım yaparsanız, feedbackleri o kadar olumlu olur. Tasarımından sloganına kadar her bir detayı titizlikle ilerletmeniz gerekmektedir. Sosyal CRM’i etkili kullanmak vakit ve emek ister. Gerekli vakti gösterir, gerekli emeği verirseniz başarı kaçınılmaz olur.

 

social crm

 

Sosyal CRM’nin Şirketlere Faydası Nedir?

Dijital dünyada bir yere sahip olmak isteyen markalar, sosyal CRM’in faydalarından yaralanmalıdır. Sosyal CRM, markanın prestijinin yükselmesine neden olurken, markanın geleceğinin belirlenmesine de katkı sağlar. Sosyal CRM’in sonuçlarına göre marka, en doğru yol haritasını çizebilir. Doğru bir çalışma ile markanın müşteri potansiyeli de artacaktır. Markanın fark edemediği sorunlar, sosyal CRM aracılığı ile saptanacaktır. Bu da olası krizlere ve problemlere erken müdahale şansı verir. Sosyal CRM, müşteri ile birebir iletişimi esas aldığı için markaya her açıdan önemli katkılar sunacaktır.

 

İletişim, hayatın her alanında çok önemlidir. Unutmayın, dijital dünyada da en sağlıklı ve doğru iletişimi kurmak sizin elinizde!