İçerik
İnternetin Değiştirdiği Ticaret Anlayışı
İnternet, günümüzde hayatımızın her alanına girmiş durumda. Bilgi edinmek, alışveriş yapmak, sosyalleşmek ve eğlenmek için interneti kullanıyoruz. Bu nedenle internette yapılan alışverişler de giderek artmış durumda.
E-ticaret, internet üzerinden ürün ve hizmetlerin satışı ve satın alınmasıdır. E-ticaret, geleneksel ticaretten farklı olarak fiziksel bir mağazaya ihtiyaç duymaz. Alışveriş, internet üzerinden geleneksel sıcak satış gibi ürün veya hizmet olarak gerçekleşip, kargo ve posta yoluyla alıcıya gönderilir.
E-ticaretin Avantajları
E-ticaret, 7/24 alışveriş olasılığı sunduğu gibi, müşterilerin istedikleri zaman ve istedikleri yerden alışveriş yapabilme imkanını sağlamaktadır. Geleneksel ticarete göre daha fazla fiyat avantajı elde edilebilir. Rekabetin fazla olması farklı indirim imkanları sağlayabilir.
Daha rahat bir alışveriş deneyimi sunan e-ticaret, alışveriş için fiziksel mağazaya gitme zorunluluğu yaratmaz. E-ticaret bu yüzden zaman tasarrufu demektir.
Karar aşamasında da son kullanıcıların gerçekleştirmiş olduğu alışverişlerin her aşaması sistematik olarak takip edilebilir.
E-ticaretin Dezavantajları
Ticaretin her aşamasında karşımıza çıkabileceği gibi internet ortamında sağlanan satışlarda da bazı olumsuz durumlar gerçekleşebilir.
Güvenlik ve Erişim: Alışveriş yapılan sitenin güvenilir olması oldukça önemlidir. Aksi takdirde, kredi kartı bilgileri gibi kişisel bilgiler çalınabilir veya güven teşkil etmeyen siteler için fiziki mağazalar kadar görüntülenme ve müşteri erişimi sağlanmayabilir.
İade ve Değişim: E-ticarette iade ve değişim aşamaları müşteri için zaman kaybı olduğu kadar satıcı içinde zarar olarak nitelendirilir. Müşteriler satın almaya karar verdikleri ürünlerin siparişlerinde değişim yolunda ürünün sevkiyat sürelerine göre o ürünü kullanması gereken sürelerden mahrum kalabilirler. Satıcı bu tür aşamalarda kargo bedelini üstlenme gibi yükümlülüklerini yerine getirdiğinde ekstra bir harcama yoluna girmiş olur.
Ürün Kalitesi: Karar aşamalarında ürünlerin kalitesini anlamlandıramamak veya fiziki olarak deneyimleyememek müşteri karar aşamasını kökünden etkileyen bir durumdur. Bu durum bazı e-ticaret sektörlerinde olumsuz etkilere sahip olabilir.
E-Ticaret Nasıl Yapılır?
E-ticaret yapmak için öncelikle bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekir. Site kurmak için bu duruma uygun yazılımları satın alabilir veya bir e-ticaret firmasından hizmet alabilirsiniz.
Site kurulumu tamamlandıktan sonra, ürün veya hizmetlerinizi siteye eklemeniz gerekiyor. Ürün veya hizmetlerinizi eklerken, ürün açıklamaları, görseller ve fiyat bilgilerinizi eksiksiz olarak girmeniz önemlidir.
Yapmış olduğunuz ekleme işlemlerinden sonra, anlaşmalı olduğunuz ödeme yöntemlerini ve kargo seçeneklerini belirlemeniz gerekir. Ödeme yöntemi belirlerken kredi kartı, banka kartı havale ve EFT gibi yöntemleri seçebilirsiniz. Kargo seçeneklerini belirlerken ise yurt içi ve yurt dışı kargo sisteminizi, anlaştığınız firmalar dahilinde eklemeniz gerekir.
Son olarak, sayfanızı tanıtmanız gerekiyor. E-ticaret sitenizi tanıtmak için, sosyal medya, arama motoru optimizasyonu (SEO) ve e-posta pazarlama gibi yöntemleri değerlendirebilirsiniz.
Unutmayın: E-ticaret fiziki satışta olduğu gibi bir iş koludur. Bu unsurda gerekli evrakları tamamlamış olmanız ve iş yeri açma belgeniz ile vergi levhası ibrazınızın gerçekleştirilmiş olması gerekir. Sunmuş olunan ürün ve hizmetlerin fiyatları belirlenirken vergi tutarı göz ardı edilmemelidir.
İnternet Satışında Gelecek
Günümüzde hızla büyüyen bir sektör olan internet satıcılığının kullanımında yaygınlaşma ile birlikte, e-ticaretin de büyümesi beklenmektedir.
Mobilde e-ticaretin daha da yaygınlaşması ile birlikte ticaret anlayışının hızlanması ve uygulamaların oluşturulması bu pazarda yeriniz olduğunun habercisi olabilir. Yapay zekalar ile büyük veri kullanımlarının oluşması, müşterilere kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimleri sunmanızı sağlıyor.
Geleceğin ve şimdinin önemli bir parçası olan e-ticaret, bu işi yapmak isteyen girişimciler için her zaman farklı pencereler aralamaya devam edecek gibi gözüküyor.