18.45 İletişim Ajansı olarak INBUSINESS dergisi iş birliğiyle geçen sene bir ilke imza atarak Türkiye’nin en kapsamlı dijital itibar araştırması olan Dijital İtibar Raporu (DİR100)’nu yayınlamıştık. Rapor yayınlandıktan sonra kurumların üst düzey yöneticilerinden, akademisyenlere, iletişim uzmanlarından, marka danışmanlarına, stratejistlerden, ajans yöneticilerine, gazetecilerden, kurumsal iletişim yöneticilerine kadar geniş kesimlerden olumlu geri bildirimler aldık. Rapora gösterilen bu yoğun ilgi neticesinde raporu her yıl yayınlamaya karar verdik. Bu yıl ikincisini yayınladığımız raporda tüm sektörlerde ve markalarda geçen sene göre dikkat çekici değişimler var.
24 Milyona Yakın Veri Analizi
Dijital İtibar Raporu (DİR100) için; X, Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Tiktok, haber siteleri, forumlar, bloglar, sözlükler ve taranabilir tüm web platformlarında 2023 yılı boyunca yapılan 24 milyona yakın konuşmayı analiz ettik. Verileri, 121 ülkede binlerce marka, ajans ve kurum tarafından tercih edilen monitoring programı aracılığıyla elde ettik. Verilere sosyal medya ve dijital platformlarda herkese açık şekilde bulunan içeriklerin taranmaları sonucunda ulaştık. Markaların skorlarını belirlerken; “Toplam Sonuç Sayısı”, “Sosyal Medya Sonuç Sayısı”, “Web Platformları Sonuç Sayısı”, “Tekil Sonuç Sayısı”, “Tekil Kullanıcı Sayısı”, “Pozitif Sonuç Sayısı”, “Negatif Sonuç Sayısı”, “Nötr Sonuç Sayısı” ve “Tahmini Erişim” olarak belirlediğimiz 9 başlık altındaki verileri kullandık.
B2C şirketleri baz alarak, toplamda 20 farklı sektörden 100 şirketle ilgili olarak; 20.591.346 sosyal medya paylaşımı ve 2.896.728 web (haber siteleri/forum/sözlük) içeriğinin analizini yaptık. Bu analizler neticesinde elde ettiğimiz verilerle en çok konuşulan 100 markanın itibar skoru ile birlikte 20 sektörün liderini de belirledik. Raporumuzda bulunan sektörler;
- Zincir Marketler Sektörü
- Eğlence Sektörü
- Telekomünikasyon
- Otomotiv Sektörü
- Havayolu Taşımacılığı Sektörü
- E-Ticaret Sektörü
- Gıda Sektörü
- Teknoloji Sektörü
- İçecek Sektörü
- Akaryakıt Sektörü
- Dayanıklı Tüketim Ürünleri Sektörü
- Giyim Sektörü
- Enerji Sektörü
- Mobilya Sektörü
- Kozmetik ve Kişisel Bakım Sektörü
- Lojistik ve Taşımacılık Sektörü
- Sigortacılık Sektörü
- Karayolu Taşımacılığı Sektörü
- Boya Sektörü
- Lastik Sektörü
Raporumuzda 2023 yılı boyunca toplam sonuç sayısı bakımından en çok konuşulan ilk 10 marka şunlar oldu:
SIRA | MARKA ADI | SEKTÖR | TOPLAM SONUÇ SAYISI |
1. | Türk Hava Yolları | HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI | 2.209.058 |
2. | Netflix | EĞLENCE | 1.718.370 |
3. | Trendyol | E-TİCARET SEKTÖRÜ | 1.420.817 |
4. | Türk Telekom | TELEKOMÜNİKASYON | 1.131.169 |
5. | Turkcell | TELEKOMÜNİKASYON | 1.049.402 |
6. | A101 | ZİNCİR MARKETLER | 927.605 |
7. | Ülker | GIDA | 813.538 |
8. | BİM | ZİNCİR MARKETLER | 806.157 |
9. | Mercedes | OTOMOTİV | 762.128 |
10. | Apple | TEKNOLOJİ | 712.365 |