DİJİTAL İTİBAR RAPORU (DİR100) YAYINLANDI!

DİJİTAL İTİBAR RAPORU (DİR100) YAYINLANDI!

18.45 İletişim Ajansı olarak INBUSINESS dergisi iş birliğiyle geçen sene bir ilke imza atarak Türkiye’nin en kapsamlı dijital itibar araştırması olan Dijital İtibar Raporu (DİR100)’nu yayınlamıştık. Rapor yayınlandıktan sonra kurumların üst düzey yöneticilerinden, akademisyenlere, iletişim uzmanlarından, marka danışmanlarına, stratejistlerden, ajans yöneticilerine, gazetecilerden, kurumsal iletişim yöneticilerine kadar geniş kesimlerden olumlu geri bildirimler aldık. Rapora gösterilen bu yoğun ilgi neticesinde raporu her yıl yayınlamaya karar verdik. Bu yıl ikincisini yayınladığımız raporda tüm sektörlerde ve markalarda geçen sene göre dikkat çekici değişimler var.

DIR100_Mailing_24_Milyondan_Fazla_Veri

24 Milyona Yakın Veri Analizi

Dijital İtibar Raporu (DİR100) için; X, Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn, Tiktok, haber siteleri, forumlar, bloglar, sözlükler ve taranabilir tüm web platformlarında 2023 yılı boyunca yapılan 24 milyona yakın konuşmayı analiz ettik. Verileri, 121 ülkede binlerce marka, ajans ve kurum tarafından tercih edilen monitoring programı aracılığıyla elde ettik. Verilere sosyal medya ve dijital platformlarda herkese açık şekilde bulunan içeriklerin taranmaları sonucunda ulaştık. Markaların skorlarını belirlerken; “Toplam Sonuç Sayısı”, “Sosyal Medya Sonuç Sayısı”, “Web Platformları Sonuç Sayısı”, “Tekil Sonuç Sayısı”, “Tekil Kullanıcı Sayısı”, “Pozitif Sonuç Sayısı”, “Negatif Sonuç Sayısı”, “Nötr Sonuç Sayısı” ve “Tahmini Erişim” olarak belirlediğimiz 9 başlık altındaki verileri kullandık.

DIR100_Mailing_Rapor_İçin_İncelenen_Sektörler

B2C şirketleri baz alarak, toplamda 20 farklı sektörden 100 şirketle ilgili olarak; 20.591.346 sosyal medya paylaşımı ve 2.896.728 web (haber siteleri/forum/sözlük) içeriğinin analizini yaptık. Bu analizler neticesinde elde ettiğimiz verilerle en çok konuşulan 100 markanın itibar skoru ile birlikte 20 sektörün liderini de belirledik. Raporumuzda bulunan sektörler;

  1. Zincir Marketler Sektörü
  2. Eğlence Sektörü
  3. Telekomünikasyon
  4. Otomotiv Sektörü
  5. Havayolu Taşımacılığı Sektörü
  6. E-Ticaret Sektörü
  7. Gıda Sektörü
  8. Teknoloji Sektörü
  9. İçecek Sektörü
  10. Akaryakıt Sektörü
  11. Dayanıklı Tüketim Ürünleri Sektörü
  12. Giyim Sektörü
  13. Enerji Sektörü
  14. Mobilya Sektörü
  15. Kozmetik ve Kişisel Bakım Sektörü
  16. Lojistik ve Taşımacılık Sektörü
  17. Sigortacılık Sektörü
  18. Karayolu Taşımacılığı Sektörü
  19. Boya Sektörü
  20. Lastik Sektörü

DIR100_Mailing_En_Çok_Konuşulan_İlk_10_Markası

Raporumuzda 2023 yılı boyunca toplam sonuç sayısı bakımından en çok konuşulan ilk 10 marka şunlar oldu:

SIRA MARKA ADI SEKTÖR TOPLAM SONUÇ SAYISI
1. Türk Hava Yolları HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI 2.209.058
2. Netflix EĞLENCE 1.718.370
3. Trendyol E-TİCARET SEKTÖRÜ 1.420.817
4. Türk Telekom TELEKOMÜNİKASYON 1.131.169
5. Turkcell TELEKOMÜNİKASYON 1.049.402
6. A101 ZİNCİR MARKETLER 927.605
7. Ülker GIDA 813.538
8. BİM ZİNCİR MARKETLER 806.157
9. Mercedes OTOMOTİV 762.128
10. Apple TEKNOLOJİ 712.365

RAPORU İNCELEMEK İÇİN TIKLA!