Growth Hacking

Growth Hacking Nedir? Nasıl Uygulanır?

 

Her marka bilinirliğini ve görünürlüğünü artırmak ister. Markanızı büyütmek için çeşitli organizasyonlar, stratejik yaklaşımlarda bulunmanız gerekebilir. Şirketinizi hızla büyütmek için büyük sermayelere ihtiyacınız yok! Düşük maliyet ile büyük etkiler yaratabilirsiniz. Growth hacking sayesinde kreatif hamlelerle başarıyı yakalayabilirsiniz.

 

Growth Hacking Nedir?

 

Start-up dünyasında sık sık karşımıza çıkan bir terim var: Growth Hacking.  Düşük bütçeler ile büyüme planlaması yapan şirketler için gelecek vadeden kavramlar arasındadır.  Son zamanlarda sıkça duyduğumuz bu kavramı en basit hali ile büyüme stratejisi olarak adlandırabiliriz. Growth Hacking, şirketinizin büyümesinde karşılaşabileceğiniz problemlere yenilikçi çözüm bulmaya yardımcı olan ekibe verilen isimdir. Aslında growth hacker’ların görev tanımı online pazarlama yapmaktır. Şirketin ismini daha tanınır hale getirmek için dijital dünyada çeşitli çalışmalar yaparlar. Bunlardan birkaçı: SEO, SEM, Google Analytics, A/B testleri, içerik pazarlaması, sosyal medya pazarlamasıdır. Online metrikler sayesinde markanın stratejileri ölçümlenebilir. Tüm bu çalışmalar ile markanızın pazarlama alanındaki hamlelerine yön verebilirsiniz. Tekrarlanabilir ve ölçülebilir olan bu yöntem ile markanızı kolaylıkla büyütebilirsiniz.

Growth Hacking Hizmetinin Avantajları Nelerdir?

 

Planlı büyüme stratejileri sayesinde markanızın etki alanını genişletebilirsiniz. Başta SEO olmak üzere tüm pazarlama stratejilerini etkili bir şekilde kullanılmanız gerekiyor. Bu hamleler sayesinde hedeflerinize daha kısa sürede ulaşabilirsiniz. Geleneksel pazarlamadan oldukça farklı olan growth hacking markanızın daha yenilikçi görünmesini sağlayacaktır. Pazarlamanın geleceği olarak görünen bu strateji aslında somut veriye odaklı büyümedir. 2010 yılında hayatımıza giren bu kavram kısıtlı bütçe ve sermaye ile büyük işler başarmak isteyen pazarlamacıların gözde kelimesidir.  Veri analizleri sayesinde kullandığınız hangi yöntemin verimli olduğunu anlamanıza yardımcı olacaktır. Şirketinizin performansını somut veriler ile görmeniz oldukça önemlidir.  Growth hacker’lar yeni gelişmeleri yakından takip ederek markanızın her zaman güncel olmasını sağlar. Kısıtlı kaynaklarla maksimum sonuç veren growth hacking hizmetinde çok fazla bütçe ayırmanıza gerek kalmaz. Oldukça ekonomik olan bu yöntemde en önemli çalışma SEO’dur. Growth hacking ile SEO çalışmalarınızdan etkili sonuçlar alabilir, uzun vadede yararlanabilirsiniz. Şirketinizi bir anda büyütmek zaten imkansızdır fakat bu süreç hızlandırılabilir. Growth hacking, markanızın verilerini inceler ve büyümenizi engelleyen sorunları ortadan kaldırmanıza yardımcı olur.

Growth Hacking

Growth Hacking Nasıl Yapılır ve Teknikleri Nelerdir?

 

Pandemi ile birlikte dijital dünyanın önemi arttı ve hayatımızın merkezinde yer almaya başladı. Markalar artık isimlerini duyurmak için sosyal medya platformlarını kullanıyor. Hedefleri doğrultusunda pazarlama stratejilerini belirliyorlar ve günceli takip ediyorlar. Growth hacking sürekli gelişen ve değişen bir hizmet alanıdır. Günceli takip etmeniz sizi rakiplerinizden ayıracaktır. Hızlı ve pratik yolla büyümeyi hedefleyen markaların belirli pazarlama stratejileri olur. Growth hacking, beş farklı yönteme sahiptir. ‘AAARR’ kodlamasının açılımı şöyledir:

Acquisition (Yeni Kullanıcı Kazanımı)

Markanızın işlerini büyütmenin ilk adımı müşteridir. Mevcut müşterilerinizi elinizde tutmak, muhafaza etmek oldukça önemlidir. Yeni bir müşteri kazanmak için harcanan maliyet, mevcut müşterileri elinizde tutmaktan daha fazla olacaktır. Potansiyel müşterilerinize ulaşmanız markanızın etki alanını genişletecektir. Hedef kitlenize ulaşabileceğiniz sosyal medya mecralarını bulmanız gerekiyor.

Activation (Kullanıcıları Aktifleştirme)

Bir diğer deyişle etkileşim olan bu yöntemde web sitenizi ziyaret eden kullanıcılar ile bağ kurmanızı amaçlıyor. Şirketler, müşteriler ile duygusal bağ kurabildikleri zaman markanın kazancı da artacaktır. Müşteriler ile duygusal bağ sayesinde markanızın müşteri deneyimleri hakkında geri bildirimler de alabilirsiniz.

Retention (Kazanılan Aktif Kullanıcıları Elde Tutma)

Müşterileriniz sizden aldığı hizmet ya da üründen memnun kaldıklarında, markanıza güveneceklerdir. Yaptıkları alışverişte sorun yaşamayacaklarına ya da sorunla karşılaşsalar bile markanızın onları mağdur etmeyeceğine inanırlar. Bu firmalara daha çok yakın hissederler ve her zaman tercih edilen marka olursunuz. Müşterilerinizin beklentilerini karşılamak, müşterilerinize iyi bir deneyim yaşatmak önemlidir.

Referral (Referanslarla Kullanıcı Kazanma)

Dijital pazarlamanın en önemli ve etkili yollarından biridir. Markanızın büyümesine büyük katkılar sağlayacaktır. Günümüzde de oldukça yaygın olan influencerlar sayesinde tavsiyenin ürün veya hizmet pazarlama alanında ne kadar önemli olduğunu görüyoruz. Bu yöntem için en etkili sonuçları influencer ve fenomen çalışmaları ile elde edebilirsiniz.

Revenue (Gelir Elde Etme)

Tüm bu çalışmaları başarılı şekilde uygularsanız sitenizin trafiğini artırabilirsiniz.  Bu sayede markanızın gelirinde kâr elde etmeniz kaçınılmaz olacaktır. Kısıtlı bütçeniz ile en yüksek verimi alabilirsiniz.

 

Growth hackingin yol haritası olan bu yöntemler ile başarı kaçınılmazdır. Sektörünüze uygun pazarlama modeli ile kolaylıkla stratejilerinizi oluşturabilirsiniz. Bu yöntemler growth hackingin temeli olsa da bunun yanı sıra dikkat etmeniz gereken noktalar vardır. Bunlardan birkaçı: veri analizi, teknik bilgi ve kreatif düşünmedir. Büyüme ile olan sorunlarınız veri analizini doğru yapmamanızdan kaynaklanıyor olabilir. Veri analizleri şirketin geleceği için büyük öneme sahiptir. Verileri yorumlarken istatiksel verilerin yanı sıra müşteri memnuniyeti, anketler gibi istatiksel olamayan yazılı ve sözel verilerin de incelenmesi gerekir. Analizleri doğru yorumladıktan sonra eksik olan tarafların iyileştirilmesi gerekir. Aksi takdirde yaptığınız ve yorumladığınız analizler hiçbir işe yaramaz. Karşılaştığınız problemlere yenilikçi çözümler üretmeniz gerekir. Bu kreatif çözümler sizi rakiplerinizden ayıracaktır.

 

Markalar arasında yarış çoktan başladı! Bu yarışta kreatif fikirli olmanız sizi bir adım öne çıkaracaktır. Şirketinizi büyütmek için çok fazla bütçe ayırmanıza gerek kalmadan etkili sonuçlar alabilirsiniz. Bu yolculuğa profesyonel bir ekiple çıkmanız markanızın geleceği için oldukça önemlidir.