İçerik
Influencer Nedir, Nasıl Olunur? 5 Adımda Influencer Olma
Influencer Nedir?
Influencer, sosyal medya platformlarında geniş bir takipçi kitlesine sahip olan ve bu takipçileriyle etkileşimde bulunabilen kişilere verilen isimdir. Çoğu zaman belirli bir konuda bilgi sahibi olan ve bu alanda takipçilerine ilham veren influencerlar, ürünleri tanıtarak markalarla işbirliği yaparlar ve bu şekilde gelir elde ederler.
Pazarlama ile ilgilenen şirketler influencerlarla ilgilenirler. Pazarlamacıların ünlüler ile çalışması günümüze influencer diye bir mesleği ortaya koymuştur ve bu sayede pazarlama şirketlerinin ünlülülere ödedikleri yüksek fiyatlardan da kurtulmuş oldular. Influencerlar düşük bütçeyle çoğu zaman da sadece ürünü hediye alarak reklam vermeyi, ürünü tanıtmayı kabul ederler.
Takipçi Sayısına Göre Influencer Türleri
1. Mikro influencer: 1.000 ile 100.000 arasında takipçiye sahip olan mikro influencerler alanında uzmanlaşma ile birlikte daha kendisinin her şeyini takip eden takipçilere sahiptir.
2. Makro influencer: 100.000 ile 1 Milyon arasında takipçiye sahip olan makro influencerler geniş kitlelere hitap etme ile birlikte markalarla iş birliği yapamaya açıklardır.
3. Mega influencer: 1 Milyon ve üzeri takipçi sayısına sahip olan influencerler. Mega influencerlara ünlü isimleri örnek olarak verebiliriz.
İçerik Bakımından Influencer Türleri
1. Seyahat (Vlog) influencerları: Seyahat ettikleri yerleri paylaşıp takipçilerine gezdiği yerler hakkında bilgi ve ipuçları verirler. Genellikle günlük yaptıkları aktiviteleri konuşma havasında oluşturlar.
2. Yemek influencerları: Yaptıkları yemeklerin tarifleri, yemek yediği restoranları takipçilerine paylaşıp onlara ilham verirler.
3: Moda ve Güzellik influencerları: Daha çok ürünlerin tanıtımı ve kullanımı hakkında bilgi verilir.
Influencer Nasıl Olunur? 5 Adımda Influencer Olma
1- Uzmanlık alanınızı belirleyin
Hızla büyüyen sosyal medyada influencer olmak birçok insanın hayalleri arasında yer almaktadır. Influencer olmak için ise yapılması gereken ilk iş uzmanlık alanının belirlenmesidir. Uzmanlık alanının belirlenmesine göre konu hakkında kapsamlı bir şekilde araştırma yapmak gerekir. Bu sayede uzmanlık düzeyinize göre kendinizi daha iyi tanıtıp takipçilerinize tanıttığınız ürünler hakkında daha fazla bilgi verebilir ve influencer olma yolunda daha emin adımlarla ilerlemiş olacaksınız.
2- İçerik Üretmek İstediğiniz Platformu Belirleyin
Influencer olmak için en önemli adımlardan biri de ürettiğiniz içerikleri paylaşacağınız, kendini daha iyi anlatabilecek bir sosyal medya platformunu seçmektir. Seçtiğiniz platforma uygun formatta içerikler üretmeniz takipçilerinizin size daha kolay ulaşabilmesini sağlayacaktır.
Platform seçerken dikkat etmeniz gereken bazı faktörler şunlardır:
1. Kitlenizin hangi platformda daha aktif olduğunu belirleyin.
2. Ürettiğiniz içeriğin seçtiğiniz platforma uygun olup olmadığını kontrol edin.
3. Seçtiğiniz platformu analiz edip büyüme potansiyelinizin olup olmadığınızı değerlendirin.
4. Seçtiğiniz platformda başarılı olmuş influencerları inceleyip stratejinizi her zaman üzerine koyarak geliştirin.
3- Seçtiğiniz Uzmanlık Alanında Profesyonelleşin
Influencer olarak kitlenize değerli içerikler üretip takipçileriniz ilgisini çekmek için trendleri sürekli takip etmeniz gerekmektedir. Aşağıda trendleri takip edebileceğiniz belli başlı kaynaklar bilgi edinmenize yardımcı olacaktır:
1. Uzmanlık alanınızla ilgili blog yazılarını takip etmek trendleri yakalamanıza yardımcı olacaktır.
2. Konuyla alakalı Web sayfalarınız takip edebilirsiniz.
3. Uzmanlık alanınızla ilgili seçtiğiniz konu hakkında YouTuberları takip edebilirsiniz.
4- Kitlenize Seslenin
Kitlenizi oluştururken, takipçilerinizle paylaşmış olduğunuz deneyimlerinizi, kişiliğinizi ve becerilerinizi nasıl algıladıkları üzerine stratejiler kurmanız oldukça önemli. Takipçi kitlenize uygun olarak hazırlamış olduğunuz içerikler, var olan kitlenizin aktif olarak rol aldığı sosyal medya mecrasına uygun olarak sunulmalıdır. Her platformun içerik yayın stratejisi ve bu içeriklere özgü hazırlanmış olan konseptleri farklılık gösterebilir. Instagram için daha kısa ve story formatlı içeriklere yer veriliyorsa, daha uzun vlog veya anlatım videoları için kitlelerinize Youtube gibi sosyal yayın platformlarından ulaşmak mevcut olan takipçi profiline göre değişmektedir.
5- Markalarla İş birliği Kurun
Kendinizi influencer olarak tanıttıktan sonra markalarla iş birliği kurmaya hazır olduğunuzu belirtin. Markaların sizinle iş birliğine hazır olduğunu sosyal medya hesaplarınızdan belirtmeyi unutmayın. Bunun için de profilinizde sizinle iletişime geçmeleri için gerekli olan iletişim bilgilerinizin bulunması gerekmektedir. Ayrıca markalarla iletişim kurmak ve iş birliği imkanlarını araştırmak için influencer platformlarından faydalanabilirsiniz. Bu sayede kendinizi daha iyi tanıtıp iş birliği olanaklarınızı arttırabilirsiniz.