İçerik
Hayatın içinde her zaman krizler vardır. Ekonomik kriz, endüstriyel kriz, bireysel kriz ve online kriz gibi birçok farklı problemle mücadele edebiliriz. Bu problemleri ise doğru bir yol haritası ve strateji ile aşabiliriz. Bu noktada ise ihtiyacınız olan tek şey, nasıl ilerlemeniz gerektiğini bilmek ve kriz yönetimi için uygun adımları atmak!
Kriz Yönetimi Nedir?
Kriz, ben geliyorum demez ancak bazen öngörülebilir. Kriz öncesi, kriz anı ve kriz sonrası süreçler var. Tüm bu süreçlerin yönetimine ise kriz yönetimi denir. Henüz kriz ortaya çıkmadan önce alınan tedbirler, sürecin başarıyla yönetilmesine neden olur. Bu nedenle de krizin doğru bir şekilde yönetilmesi çok önemlidir. Hiç beklemediğiniz anlarda çıkan krizlere karşı savunmasız kalmak veya krizi başarısız yönetmek, marka prestijinizin zedelenmesine neden olur. Kriz anlarında panik olmak beraberinde başarısızlığı getirir. Profesyonel bir destek almak bu tarz durumların önüne geçilmesine sebep olur. Marka itibarınızı korumak ve oluşan krizleri fırsata çevirmek için gerekli tüm adımları atmalısınız.
Online Kriz Yönetimi Nedir?
Gelişen teknoloji ile birlikte dijital dünyanın önemi artmaya devam ediyor. Artık markalar, online ortamlarda da itibarını korumak için çeşitli çalışmalar yapıyor. Online itibarın zarar görmemesi için her türlü duruma karşı hazırlıklı olmak ve süreci düzgün yönetmek gerekmektedir. Online kriz yönetimi kısaca, dijital ortamda yaşanan her türlü krize karşı hızlı ve doğru bir şekilde müdahale etmektir. Bugün birçok marka dijital ortamlarda da boy gösterdiği için her an online bir krizle karşı karşıya kalabilirsiniz. Doğru bir yol haritası kullanmak markanızın itibarını güçlendirir ve geleceğine ışık yakar. Stratejik hamleler, kitleniz tarafından olumlu feedbackler almanıza neden olur.
Online Kriz Yönetimi Nasıl Yapılır?
Online kriz yönetiminin birden fazla aşaması vardır. Krizleri önleme ve hazırlık aşaması, kriz anı aşaması ve kriz sonrası öğrenme aşaması olarak üçe ayrılır. Markanın tüm dijital kanallarını kontrol etmek, düzenli olarak monitoring çalışmalarını yapmak, olası kriz anlarına dair plan oluşturmak kriz öncesinde yapılması gereken adımlardır. Tüm bunlardan sonra krizin nedenini anlama, monitoring çalışmalarına devam etme, doğru zamanda reaksiyon alma, çözüm odaklı bir şekilde harekete geçme adımlarıyla ilerlemek gerekir. Son aşama olan kriz sonrasında ise krizin ana nedenini doğru anlama, kriz anını analiz etme, olası kriz ihtimallerine karşı plan oluşturma ve feedbackleri kontrol etme adımlarına geçiş yapılmalıdır. Profesyonel bir ekip ile tüm bu süreçleri başarılı bir şekilde ilerleterek, markanıza ve itibarınıza zarar verecek her türlü krize karşı hazırlıklı olursunuz.
Sosyal Medya Kriz Yönetimi Nasıl Yapılır?
Sosyal medya hayatımızın büyük bir kısmını kapsıyor. Sosyal medya ile birlikte markanızın müşteri potansiyelini arttırabilir, önemli başarılar elde edebilirsiniz. Tabii bununla birlikte olası kriz risklerini de her daim göz önünde tutmanız gerekir. Çünkü sosyal medyada bir zaman kavramı olmadığı için her an bir kriz ile karşılaşabilirsiniz. Bundan dolayı da sosyal medya kriz yönetimi desteği almanız gerekecektir. Sosyal medya kriz yönetiminin ise bir ilerleyiş şeması vardır. Bu şemadaki kurallar; Anlık takip etmek, her zaman açık ve net olmak, şeffaflığı benimsemek, doğru zamanda müdahalede etmek ve gerektiği noktalarda en uygun telafi yoluna başvurmak olarak sıralanabilir. Tüm bu aşamalara karşı hazırlıklı olmak ve süreci kontrol altında tutmak sosyal medyada oluşan krizleri başarılı bir biçimde atlatmanıza yardımcı olur. Kriz sonrası oluşan tepkilerin olumlu olması çok önemlidir ancak kolay bir çalışma değildir. Süreç öncesi, anı ve sonrası için uygun yol haritasını belirlemeniz gerekir. Markanızın prestijini arttırmak hatta konumuna sahip çıkmak için sosyal medya kriz yönetimi desteği almaktan çekinmemelisiniz.
E-Ticarette Kriz Yönetimi Nasıl Yapılır?
İnternet, hayatımıza birçok yenilikler kattı. Mesela artık iş dünyasının bir de dijital kısmı var ve markalar için büyük önem taşıyor. İnternette ticaret yaparak büyüyen markaları veya dijitalleşme ile birlikte güçlenen markaları biliyoruz. E-ticaret yapmanın avantajları olduğu kadar dezavantajları da var. Zaman kavramının olmadığı bir yerde her an kriz çıkabileceğinden bahsetmiştik. Online krizler, e-ticaret yapan markalar için ayrıca bir öneme sahiptir. Problemin asıl kaynağını bularak, gerekli sorumlulukları üstlenerek, anlamaya odaklı olarak, hızlı bir çözüm yolu izleyerek ve çözümü uygulayıp, telafi ederek E-Ticarette kriz yönetimi olayını başarılı ve doğru gerçekleştirebilirsiniz. Bu aşamaları başarılı bir şekilde yapmak için profesyonel destek alabilirsiniz. Dijitalde devam ettirdiğiniz işin zarar görmemesi, emeklerinizi boşa gitmemesi ve markanızın itibarının zedelenmemesi için süreci kontrol altında tutmanız gerekmektedir.
İşi bilen, profesyonel bir ekiple birlikte başarılı bir şekilde ilerleyebilirsiniz. Büyüyen ve gelişen dijital dünyanın avantajlarından yararlanın!