monitoring

Monitoring Nedir? – Sosyal Medyada Monitoring Nasıl Yapılır?

Her geçen gün değişen ve gelişen teknoloji ile birlikte ihtiyaçlarımızda da farklılıklar meydana geldi. Bu doğrultuda detaylı çalışmalar yapılırken, dijital dünyanın içerisinde kendimize bir yer edinmeye başladık.

 

Monitoring Nedir?

İnternet hayatımızın büyük bir kısmını kapsıyor. Özellikle markalar bu dünyanın içinde büyümeye çalışırken, sosyal medya ve web sitelerindeki hareketlilik büyük önem arz ediyor. Monitoring kelime anlamı itibariyle de izleme ve takip etme demektir. Dijital dünyada yer alan marka veya kişiler hakkında ne konuşulduğunu takip etmeye monitoring denir. Monitoring ile sosyal medya platformları, forumlar, sözlükler ve siteler gibi farklı kanallarda yer alan kullanıcılara ulaşırken, birçok sorunun da cevabı ortaya çıkıyor. Kullanıcının, marka hakkındaki düşünceleri, şikayetleri, istekleri ve beklentileri hakkında sonuçlara ulaşmak, markaya karşı yapılan feedbackleri düzenli olarak incelemek, marka prestiji açısından çok önemlidir.

 

sosyal medya monitoring

 

Sosyal Medya Monitoring Nedir?

Markaların sosyal medya hesapları, dijital dünyadaki kimlikleri haline geldi. Müşterilerin fikir ve feedbacklerinin en hızlı ulaştığı kanal olan sosyal medyada yapılan olumsuz yorumlar, markanın itibarının zedelenmesine neden olabilir. Böyle bir durumla karşı karşıya kalmamak için çare belli! Sosyal medya monitoring; yazılı ve görsel olan dijital kanalların takip ve analiz edilmesidir. Müşteriler kimi zaman marka hakkındaki düşüncelerini ve yorumlarını şahsi hesaplarından yapmaktadır. Kullanıcılar, markanın kendi sitesinde yer alan şikayetler bölümünden ziyade kendi hesaplarını kullandığı için onların yorumlarına ve fikirlerine ulaşmak pek kolay iş değil. Bu gibi durumların takibinin yapılması için sosyal medya monitoring desteği almalısınız. Bu sayede hem marka prestijinizi arttırır, hem de dijital dünyadaki konumunuzu sağlamlaştırırsınız.

 

Sosyal Medya Monitoring Faydaları Nelerdir?

Markalar, mevcut müşterilerini korumaya çalışırken, müşteri havuzunu da her geçen gün genişletmek istiyor. Bunu gerçekleştirmenin en sağlıklı yolu ise sosyal medyadan geçiyor. Sosyal medya monitoring desteği aldığınız zaman artılarını rahatlıkla görebileceksiniz. Öncelikle şikayetlere yapılan hızlı dönüşler sayesinde marka güveninizi arttırmış ve marka itibarınızı korumuş olacaksınız. Rakiplerinizi daha hızlı ve anlık olarak takip edip, online ortamlarda oluşabilecek krizlerin önüne geçeceksiniz. Mevcut müşterilerinizin memnuniyet oranlarını net bir şekilde göreceğiniz için yol haritanızı çizebileceksiniz.

 

Sosyal Medya Monitoring Nasıl Yapılır?

Dijital dünyada başarı merdivenlerini çıkmak için sosyal medyayı doğru ve planlı bir şekilde kullanmak gerekiyor. Sosyal medya monitoring yapılmasının öneminden bahsetmiştik. Peki, sosyal medya monitoring nasıl yapılır? İşin 4 farklı aşaması var. Öncelikli olarak anahtar kelimelerin belirlenmesi gerekmektedir. Daha sonra belirlenen anahtar kelimeler üzerinden detaylı incelemeler ve taramalar yapılır. Üçüncü aşamada toplanan veriler olumlu, olumsuz, nötr olarak ayrılır ve içerikler kategorilere ayrılır. Son olarak çalışma raporlanır. Rapor sonucunda müşterilerin olumlu veya olumsuz tüm yorumlarına ulaşılır. Olumsuz yorumlara karşı yapacağınız hamleler ise prestijinizi yükseltirken, tüm yorumlara hakim olduğunuz için marka güveninizi de tazelemiş olacaksınız.

 

Sosyal Medya Monitoring Raporlama Nasıl Yapılır?

Zaman kavramı olmayan bir yerde başarı sağlamak kolay iş değil. Çünkü her an, her şey olabilir! Profesyonel bir ekip sayesinde anlık ve hızlı bir şekilde sosyal medya takibi yapılır ardından günlük, haftalık, aylık olarak raporlama markaya iletilir. Hazırlanan rapor sayesinde dijital dünyadaki yerinizi ve gelişiminizi rahatlıkla görebilirsiniz. Sosyal medya monitoring raporlama sayesinde gelecek planlarınızı oluşturabilirsiniz. Dijital dünyada markanızın daha iyi konumlarda olmasını istiyorsanız monitoring desteği almayı ihmal etmeyin.

 

sosyal medya listening

 

Sosyal Medyada Listening Nedir?

Günümüzde neredeyse herkes sosyal medyanın bir köşesinde nefes alıyor. Bu nedenle sosyal medyaya verdiğimiz önem arttı. Markalar, sosyal medya sayesinde müşterilerine daha kolay iletişim kurarken, onların düşüncelerine de rahatlıkla ulaşabiliyor. Sosyal medya listening; online ortamda markanız hakkında söylenen her şeyi takip etmek anlamına gelir. Takip edildikten sonra ise analizler yapılır ve raporlama aşamasına geçilir. Bu sayede dijital dünyada markanız hakkında yazılan, çizilen her şeye hakim olursunuz. Sosyal medya listening ile olası krizlerin önüne geçer, ürün veya hizmetinizin başarı oranına ulaşır, yeni çalışmalarınız için doğru adımlar atarsınız. Sosyal medya listening, oldukça detaylı bir araştırma ve inceleme yaptığı için en ufak detaylardan bile haberdar olursunuz. Tüm bunların ışığında sosyal medya listening desteği alarak, markanızın geleceği için doğru ve güvenli adımlar atabilirsiniz.

 

Veriler Nasıl Toplanır? Verilerin Analizi Nasıl Yapılır?

Büyük bir okyanusun ortasında aradığınız bir şeyi bulmanız çok zor. Sosyal medyada da bu durum tam olarak böyledir ancak imkansız değildir. Markanız hakkındaki tüm verilere ulaşmak, daha sonrasında analizini yapmak size büyük artılar sunacaktır. Profesyonel bir ekipten alacağınız destek, dijital dünyada başarılı adımlar atmanıza neden olur. Veriler, birden fazla çalışma sonrasında toplanır. Kaynak taramaları, detaylı araştırmalar, marka hakkındaki hareket incelemeleri yapılarak tüm veriler toplanır. Veri analizinde ise toplanan veriler detaylı bir şekilde incelenerek süzgeçten geçirilir. Yararlı olmayan bilgiler temizlenir. Temizleme işlemi bittikten sonra ise ortaya çıkan veriler sonunda nasıl bir yol izleneceği belirlenir. Devamlı olarak yapılan bu çalışma sadece bugün hakkında değil, yarınlar içinde yol gösterici olur.

 

Profesyonel bir ekibin yaptığın monitoring çalışması sayesine dün ile bugünü kıyaslarken, yarının planını rahatlıkla yapabilirsiniz. Unutmayın, dijital dünyada da büyümek için öğrenmeniz lazım!