İçerik
Dijital dünyada kendimize bir yer edinmeye çalışırken, dijital dünyanın birbirinden farklı detaylarına da hakim olmak zorundayız. Dijital dünyanın kurallarına alışmamız ve hayatımıza yerleştirmemiz lazım. Zaten çoktan yerleştirmeye başladık..
SEO Nedir?
Dijital alanda büyük rol oynayan bazı teknikler vardır. Bunlardan biri SEO’dur. Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelen SEO; mevcut web sitesi hakkında arama motorları için yapılan tüm iyileştirme çalışmalarıdır. Müşterilerin markayı arama motorunda araştırdığı zaman karşılarına çıkan ilk siteye yönelmeleri, konunun önem kazanmasına neden olmuştur. Bundan dolayı da arama motorları için yapılan çalışmalar, bugün dijital dünyada önem teşkil eden konular arasındaki yerini almıştır. SEO, ilgili anahtar kelimeyi öne çıkararak, sitenin arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlar. SEO çalışmaları ile birlikte kullanıcılar, markanın web sitesine hızlı ve kolay ulaşır. Bu sayede de marka kendi web sitesi trafiğini arttırmış olur.
İç SEO Nedir?
SEO çalışmaları kendi içinde de ayrılır. İlk adım olan iç SEO; site içerisinde, arama motorları kurallarına uygun olarak yapılan düzenlemeler ve değişikliklerdir. İç SEO çalışması yapıldıktan sonra diğer adıma geçilir. Aslında SEO, aşamaları ve kuralları olan bir çalışmadır. Profesyonel bir ekipten alacağınız destek sayesinde hedeflediğiniz noktaya ulaşabilirsiniz. İç SEO çalışmaları kullanıcı açısından da oldukça önemlidir. Çünkü gereksiz bilgiler çıkartılarak bir temizleme işlemi yapılır ve kullanıcılara sunulur. İç SEO, dikkat edilmesi gereken birtakım kriterlere sahiptir. Etiket kullanma, anahtar kelime belirleme, özgün içerik oluşturma gibi kurallar ışığında yapılmalıdır. Markanın itibarı ve geleceği için önemli bir adım olan İç SEO desteğini almayı ihmal etmeyin.
Site Dışı SEO Nedir?
Markanızın itibarını arttıran ve dijital dünyada size büyük avantajlar sağlayan SEO çalışmalarının büyük bir kısmını site dışı SEO oluşturur. Site dışı SEO; mevcut web sitenizin tüm arama motorlarında üst sıralarda bulunmasını sağlayan, kullanıcı odaklı bir çalışmadır. Site dışı SEO çalışması ile siteniz tüm dijital platformlarda temsil edilir. Yapılan backlink çalışmaları ile markanız birçok alanda tanıtılmış olacaktır. Dijitalde yer alan blog siteleri, forumlar, sosyal medya kanalları, video platformları, haber siteleri gibi kanallarda yapılan çalışmaların tümü site dışı SEO çalışma alanına girmektedir. SEO çalışmalarında bu kadar önemli bir adım olan site dışı SEO, markanızın dijital dünyadaki konumu açısından da önem arz etmektedir.
SEO Çalışması Neden Gereklidir?
Dijital dünyada SEO çalışmalarının önemli bir yeri vardır. Markanın görünürlüğünü arttırırken, daha fazla müşteri potansiyeliyle de büyür. Dijitalde başarılı olmak için SEO desteği mutlaka almalısınız. Ziyaretçi sayılarınızı organik olarak yükseltmek, anahtar kelimelerinizin üst sıralarda yer almasını sağlamak, sitenizden en yüksek feedbackleri almak, başarılı reklamlar yapmak, hedef kitlenize ulaşmak ve marka prestijinizi arttırmak için SEO çalışmaları gereklidir. Günün büyük bir kısmını internette geçirdiğimiz bir dönemde SEO çalışmaları ile daha güzel başarılara ulaşabilirsiniz.
SEO Hizmeti Hakkında
“Search Engine Optimization” kelimelerinin kısaltması olan SEO, dijital pazarlama için önemli bir basamaktır. SEO hizmeti ile birlikte marka itibarınız da artmış olacaktır. Çünkü SEO, arama motorlarında sıralama yükseltmenin çok daha ötesinde bir çalışmadır. Mevcut kullanıcılarınızın haricinde, hedef kitlenize de en doğru ve net bilgiyi vermenize yardımcı olur. Özellikle dijital dünyanın önemi artmışken, SEO desteği almadan hedefinize ulaşmanız pek mümkün değil. Marka bilinirliğinizi daha geniş kitlelere ulaştırmak, sektör performansınızı arttırmak için profesyonel bir ekipten SEO desteği almalısınız. SEO hizmetinde atılması gereken birkaç adım var. Bu adımlar;
Kelime Analizi
Anahtar kelimeniz aslında sitenizin özetidir. Kelime analizi ise, kullanıcıların arama motorlarında kullandıkları kelimelerin birtakım analizler sonucunda belirlenmesidir. Yapılan bu çalışma sayede siteniz için farklı stratejiler geliştirebilirsiniz.
Site Analizi
Mevcut sitenizin arama motorları kurallarına uygun olarak incelenip, raporlanmasıdır. Bu çalışma sayesinde sitenizde oluşacak trafiği de arttırmış olursunuz. Detaylı bir çalışma ve raporlama sonucunda markanızın prestiji de yükselecektir.
Rakip Analizi
Dijital dünyada başarılı olmak için rakiplerinizi de iyi takip etmeniz gerekiyor. Rakiplerinizin web sitelerine ve tüm dijital adımlarına ulaşmak için rakip analizinin düzenli olarak yapılması gerekmektedir.
Site İçi Optimizasyon
Mevcut sitenizin her bir sayfasını detaylı bir şekilde inceledikten sonra arama motorlarına uygun şekilde yeniden donatılmasıdır. Site içi optimizasyon sayesinde kullanıcılar site içerisinde rahatlıkla dolaşabilir, hızlı ve net bilgilere ulaşabilirler.
Site Dışı Optimizasyon
Kısaca mevcut site dışından bağlantı veya link almaktır. Web sitenizin trafiğinin artmasında da büyük rolü vardır.
Raporlama
Web sitenin inceledikten sonra değerlendirilmesi ve raporlanmasıdır. Raporlama sonucunda site, arama motorları kurallarına uygun bir şekilde düzenlenir.