influencer marketing nedir

Influencer Marketing (Influencer Pazarlama) Nedir?

Dijital dünyada başarılı olmanın birçok farklı yolu var. Tüm yollar birbiri ile bağlantılı olsa da her alana hakim olmaktan başka şansımız yok. Unutmayın, artık bir story, bir post veya bir tweet ile hedef kitlenize ulaşabilirsiniz!

 

Influencer Nedir?

Zaman geçiyor, sosyal medya önem kazanmaya devam ediyor. Sosyal medyanın gücünü kullanan, doğru hamleleri yapan kişiler birden parlıyor. Follower sayıları her geçen gün artıyor hatta milyonlarca takipçiye sahip oluyorlar. Influencer kelimesine hepimiz hakimiz. Influencer, şahsi sosyal medya hesaplarından bir ürün hakkındaki deneyimlerini, fikirlerini takipçileriyle paylaşarak, tanıtım ve pazarlama yapan kişilerdir. Ürün veya hizmet tanıtımı eskiden de kişiler üzerinden yapılıyordu. Ancak büyük bir fark var! Eskiden o kişiler müzisyen, oyuncu, sporcu veya iş insanları oluyordu. Artık interneti en etkili şekilde kullanan, hesap trafiği fazla olan kişiler tarafından yapılıyor. Influencer, tanıtım yaparak milyonlarca kişiye ulaşabiliyor!

 

Influencer Marketing Nedir?

Bir ürün veya hizmetten feedback almanın en etkili yolu deneyim! Bu pazarlamanın önemli bir adımıdır. İnternet ve sosyal medyanın gelişmesiyle de ayrı bir boyut kazandı. Influencer Marketing, sosyal medyada yüksek takipçiye sahip hesapların, etkileşim oranları göz önüne alınarak, belli kanallar üzerinden yapılan tanıtım çalışmalarıdır. Markalar bir ürünü veya hizmeti duyurmak için bu hesaplarla iletişime geçiyor. Gerekli görüşmeler gerçekleştikten sonra hesap üzerinden ürün veya hizmetin tanıtımı yapılıyor. Deneyim, kişileri direkt olarak satın almaya yönlendiriyor. Bu nedenle de influencer marketing, pazarlama alanında oldukça etkili bir yoldur. Influencer marketing için kulaktan kulağa iletişimin dijital hali desek yanlış olmaz. Yapılan tanıtımlar sayesinde hem ürün ön plana çıkmış olacak, hem de markanın bilinirliği artacaktır.

 

influencer pazarlama

 

Influencer Marketing Aşamaları Nelerdir?

Influencer marketing sayesinde hayal ettiğiniz feedbackleri alabilirsiniz. Ancak dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken birtakım aşamalar var. Öncelikle hedef kitlenizi belirlemeniz gerekiyor. Doğru bir hedef kitleye odaklanmadığınız takdirde çalışmalarınız başarısızlıkla sonuçlanır. Ayrıca influencerlar detaylı bir şekilde araştırılmalıdır. Influencer sayısı artık çok fazla! Hedef kitlenizle doğrudan iletişim kuran, markanıza uygun olan isimler belirlenmelidir. Tüm influencerlerı takip ettikten sonra ise markanıza en yakın influencerla iletişime geçilmelidir. Marka olarak beklentilerinizin iyi aktarılması gerekiyor. Tüm bunlardan sonra izleme aşamasına geçiş yapılır. Ürün veya hizmet tanıtımının nasıl yapıldığından, sonuçlarına uzanan süreç dikkatle takip edilir. Çalışmanın ardından markaya yapılan feedbackler ve ortaya çıkan oranlar başarınızı belirler. Influencer marketing aşamaları bu şekilde sıralanabilir. Gerekli özeni gösterdikten sonra oldukça güzel sonuçlar alabilirsiniz!

 

Influencer Marketing Neden Önemlidir?

Teknolojinin gelişmesi ile birlikte pazarlama stratejileri de değişti. İnsanlar bir marka veya ürün hakkında araştırma yapmak için artık sosyal medyayı kullanıyor. Ancak dijital dünyadaki marka sayısı arttıkça ciddi güven problemleri de ortaya çıktı. Geçmiş dönemlerde pazarlamanın en önemli yolu kulaktan kulağa iletişimdi. Bu yol artık dijitalle harmanlandı ve influencer marketinge olan ilgi büyüdü. Bir insanın deneyimi diğer insanlara yol gösterici olmaya devam ediyor. Çünkü influencerlar bir ürünü tanıtırken, kendi deneyimlerini de paylaşıyor. Bu da insanlarda merak ve güven duygusunu doğuruyor. Ürünün fiyatı, etkileri, kalitesi gibi birçok detaya influencerlar sayesinde ulaşılıyor. Tüm bunların sonucunda da influencer marketing, her geçen gün önem kazanmaya devam ediyor.

 

influencer marketing

 

Influencer Marketing Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Influencer marketing, sizi hedeflerinize ulaştıracak etkili bir pazarlama yoludur. Ancak dikkat edilmesi gereken bazı detaylara sahiptir. Her bir adıma özen göstererek ilerlemelisiniz. Öncelikle hedefin belirlenmesi gerekiyor. Hedef kitlenizi büyütmek, ürün tanıtımı yapmak, marka bilinirliğini arttırmak gibi hedefleriniz olabilir. Ne istiyorum ve ne bekliyorum sorularına cevap bulunmalıdır. Bir influencer ile anlaştıktan sonra hangi mecradan tanıtım yapılacağına karar verilmelidir. Doğru bir stratejiyle tanıtımın en doğal şekilde ilerlemesi gerekmektedir. Bunun için de özgün olunmalıdır. Tabii, doğru influencerın belirlenmesi en önemli adımdır. Bu adımı geçtikten sonra ise influencerın fikirlerini de alarak ilerlemek gerekiyor. Çünkü influencer, kendi kitlesini yakından tanır ve size en uygun yönlendirmeyi yapabilir. Influencer sayısı oldukça fazla! Bu nedenle hem markanıza yakın hem de profesyonel olan isimlerle ilerlemek gerekiyor. Bu aşamaları ne kadar iyi yönetirseniz, o kadar iyi sonuç alırsınız.

 

Dijital dünyanın avantajlarından yararlanın! Unutmayın, influencer marketing ile etkili sonuçlar alabilirsiniz!