Türkiye’de Sosyal Medyayı En Etkili Kullanan 100 CEO [Özel Araştırma]

Türkiye’de Sosyal Medyayı En Etkili Kullanan 100 CEO [Özel Araştırma]

Dijital Dünyada Liderlik


Türkiye’de iş dünyası dijital dönüşümle birlikte sosyal medyanın gücünü keşfetmeye devam ediyor. İşletmelerin başındaki liderler, artık sadece şirketlerinin değil, aynı zamanda kendi kişisel hesaplarının da sosyal medya üzerinden etkili bir şekilde yönetilmesi gerektiğinin farkındalar. Özellikle CEO’lar için, sosyal medya platformları marka bilinirliğini artırmak, müşterilerle bağlantı kurmak ve sektördeki liderliklerini pekiştirmek için güçlü bir araç haline geldi.

Araştırma Sonuçları

18.45 İletişim Ajansı olarak, aylık ekonomi ve iş dünyası dergisi INBUSINESS ile birlikte özel bir araştırmaya imza attık. 1000’e yakın patron, CEO ve genel müdürün Linkedin, Instagram ve X (Twitter) hesaplarının performansını analiz ederek, Türkiye’nin En ‘Sosyal’ 100 iş insanını listeledik.

En Sosyal CEO’lar

Araştırmaya göre Türkiye’nin en sosyal CEO’su Nusret Gökçe oldu. Gökçe, en çok Instagram’ı kullanıyor ve 54 milyon takipçisiyle ilk sırada yer alıyor. Onu Baykar Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Bayraktar ve Amplitude Orta ve Doğu Avrupa, Bağımsız Devletler Topluluğu, Orta Doğu ve Afrika’dan Sorumlu Başkan Yardımcısı Tansu Yeğen takip ediyor.

CEO’ların, gerçekleştirilen raporlamada toplam takipçi sayıları, takip ettikleri ve paylaşım sayılarının ortalamaları baz alınıyor.

Nusret Instagram’da toplam 54 milyona yakın takipçisiyle sosyal medya dünyasının en ünlü fenomenleri arasında. Restoran ve ürünleri ile alakalı olarak yapmış olduğu paylaşımlar için bulunduğu her yere kendi sosyal medya ekibi ile ziyaretlerini gerçekleştiriyor.

Üç mecrayı da etkin kullanan ve toplamda 6 milyona yakın kişinin takip ettiği Bayraktar, X (Twitter)’te en çok takipçisi olan iş insanı olarak dikkati çekiyor. Ağırlıklı olarak savunma sanayinde geliştirdikleri araçların testlerini paylaşan Bayraktar ülke gündemiyle ilgili yorumlarının yanı sıra ailesiyle iftar yemeğinde çekilen fotoğraflar gibi özel paylaşımlar da yapıyor.

Tansu Yeğen, LinkedIn, Instagram ve Twitter’da toplam 2,5 milyonun üzerinde takipçi sayısına sahip. Ağırlıklı olarak teknoloji ile ilgili paylamışlar gerçekleştirmesinin yanı sıra, kendisi ile ilgili gelişmelere ve komik, ilgi çekici paylaşımlar yapmayı da ihmal etmiyor.

Sosyal Medyada CEO’ların Avantajları

Marka Farkındalığı: Sosyal medya, CEO’ların ve şirketlerinin geniş kitlelere ulaşmasını ve marka farkındalığını artırmasını sağlar.

 Güven Oluşturma: CEO’ların sosyal medyada aktif olması, şirket ile hedef kitle arasında güven oluşmasına katkıda bulunur.

Müşteri İlişkileri: Sosyal medya, CEO’ların müşterileriyle doğrudan iletişim kurmasına ve geri bildirim almasına imkan tanır.

Çalışan Bağlılığı: CEO’ların sosyal medya kullanımı, çalışanlarda motivasyon ve bağlılık duygusunu artırabilir.

 

Elbette sosyal medya kullanımında dikkat edilmesi gereken unsurlarda var. CEO’ların sosyal medyada özgün ve samimi bir şekilde paylaşım yapması kadar, düzenli ve tutarlı paylaşımlar yayınlamaları gerekiyor. Gerektiği taktirde takipçiler ile doğru bir dil ile etkileşimler sağlamakta bu unsurların arasında.

Kriz Yönetimlerinden Ürün Tanıtımlarına

Sektörün ileri gelenleri, iyi temelle oluşturulan bir çevrimiçi varlığın, bir CEO ya da yönetici etkisini ve buna bağlı olarak şirketlerinin pazar içerisinde konumlarını sağlamlaştırabileceği konusu üzerine değiniyorlar. Dünyada da pek çok iş insanı sosyal medyayı aktif olarak kullanmakta. Elon Musk, Bill Gates, Mark Zuckerberg ve Tim Cook bu isimlerin en başında yer alıyor. Paylaşım yaptıkları taktirde, okunma ve görüntülenme sayısı milyonları aşan bu isimler haricinde de sosyal medyayı avantajlı olarak gören epey yönetici var. Örnek vermek gerekirse, Walmart’ın başkanı ve CEO’su Doug McMillon çeşitli mağazalarda gerçekleştirdiği ziyaretlerin ayrıntılarına değiniyor ve sosyal medyada paylaşıyor. Sosyal medyanın gücünden yararlanarak çalışanlarına seslenmekte ve personellerle buluşmuş olduğu fotoğrafları yayınlamakta. Microsoft CEO’su Satya Nadella ise iş güncellemelerini ve teknolojik gelişmelerin haberlerini sosyal medya hesaplarında yayınlıyor. Nadella bu mecrada kriz yönetimini ve uluslararası oluşan durumların öngörülerini de yapıyor. Öyle ki Open AI CEO’su Sam Altman’ın şirketten ayrılma durumunu ve yeniden işe alınmasında güncel durumlarla ilgili olan paylaşımlarını yapmıştı.

 

Araştırmamızın detaylarına erişmek için; https://1845.com.tr/en-sosyal-ceo-raporu/index.html linkine tıklayabilirsiniz.