İçerik
Kullanıcılarınıza mobil uygulamalar aracılığıyla erişmek isterseniz hızlı olmanızda fayda var. Çünkü her geçen gün mobil uygulamaların sayısı artıyor. Rekabet ortamında uygulamanızın hak ettiği değeri bulabilmesi için bilmeniz gereken kavram ise ASO’dur. Geliştirdiğiniz uygulamanızı hedef kitlenize ulaştırma konusunda size yardımcı olacaktır.
ASO (App Store Optimizasyonu) Nedir?
App Store Optimizasyonu, bir uygulamanın App Store’da görünürlüğünü iyileştirmeye yardımcı olan stratejidir. Uygulamanızın daha üst sıralarda çıkması için oldukça etkili bir yöntemdir. ASO genellikle iki noktaya dikkat eder. Birincisi anahtar kelime optimizasyonudur. Optimum anahtar kelimeler, kullanışlı fotoğraflar ve açıklamalar ile daha fazla indirmeye ulaşabilirsiniz. App Store her uygulamayı belirli kriterler çerçevesinde kategorilere ayırdığı için anahtar kelime seçiminize dikkat etmelisiniz. İkincisi ise CRO yani dönüşüm oranı optimizasyonudur. Mobil uygulamadan dönüşüm yüzdesini artırma işlemidir. Bu iki kavrama dikkat ettiğiniz sürece mağaza görünürlüğünüzü en üst seviyeye çıkarabilirsiniz. Arama motorları tarafından doğru dizinlendikçe uygulamanızda organik trafik yoğunluğu sağlayacaktır.
ASO ve SEO
ASO genellikle SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) ile karıştırılır. ASO sadece App Store arama işlevi ve sıralama üzerinde etkilidir. SEO ise web sitelerin arama motorlarının sonuç sayfalarında işe yarar. SEO ve ASO’nun örtüşen kısımları vardır. Anahtar kelime analizi ve dönüşüm oranı optimizasyonu gibi konularda benzerlik taşır. Nasıl ki SEO’ da zaman ve emek harcamanız gerekiyorsa ASO’da da aynı özverili çalışmanızı sürdürmeniz gerekir.
ASO (App Store Optimizasyonu) Nasıl Yapılır?
Uygulamanızı hedef kitlenize iletirken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar var. Uygulama ismi dönüşüm oranı optimizasyonu açısından önem arz eden bir konudur. Uygulama isimlerini 50 karaktere kadar başlık yazmanıza izin verir. Anahtar kelimenize uygun bir başlık eklemeniz, bu uygulamanızın üst sıralara çıkması için oldukça önemlidir. Anahtar kelimelerinizi stratejik bir şekilde kullanmak uygulama görünürlüğünüzü artıracaktır. Uygulamanızın açıklama kısmını dikkat çekici yapmalısınız. Belirlediğiniz anahtar kelimeleri içerecek kısa ve öz bir açıklama ekleyebilirsiniz. Uzun açıklama kısmında ise uygulamanın ne işe yaradığını, uygulamanın faydası ve nasıl kullanacaklarını anlatacağınız bir açıklama eklemeniz potansiyel kullanıcılarınıza yol gösterici olabilir.
Bir diğer önemli noktamız ise uygulama logosudur. Logonuz, kullanıcılar üzerindeki ilk düşünceyi oluşturur. Bu yüzden şirketinizi, markanızı en iyi şekilde temsil edecek ikonu seçmenizde fayda var. Logonuzu oluştururken canlı renkler kullanmaya özen gösterin. Küçük, belirsiz ayrıntılardan ve metinlerden kaçının. Uygulama yerelleştirme çalışması en kritik noktalardan birisidir. Dünya çapında kullanıcılara ulaşmak isterseniz yerelleştirme konusuna önem vermeniz gerekir. Maliyeti yüksektir fakat uygulamanızın indirilme oranına katkı sağlayacaktır. Yerelleştirme ülkeden ülkeye değişiklik gösterebilir. Bu yerelleştirme, çeviri olarak düşünülmemelidir. A dilinde kullanılan ifadenin B dilinde anlamı olmayabilir.
Mobil uygulamalar sayesinde etki alanınızı genişletebilirsiniz. Hedef kitlenize kolaylıkla ulaşmak için profesyonel bir ASO hizmeti almayı ihmal etmeyin.