linkedin

Online İtibar Yönetimi İçin Linkedin Nasıl Kullanılır?

Dijital dünyanın karmaşası içerisinde kendinize temiz bir alan oluşturabilirsiniz. Dijital dünyada hakkınızda söylenen her şeyi duyabilir, nasıl bir tutum sergilendiğini takip edebilirsiniz! Ancak bunu yaparken dikkat etmeniz gereken kurallar olduğunu da unutmayın!

Linkedin Online İtibar Yönetimi İçin Neden Önemlidir?

Başarılı bir online itibar yönetimi için sosyal ağları da aktif bir şekilde kullanmalısınız. Sosyal ağların içerisinde yer almak yetmez çünkü her platformun kendi kuralları vardır. Sosyal medya platformlarını gerçekten tanıdıktan sonra bir yol haritası çizmelisiniz. Online itibar yönetiminin en önemli kanallarından biri de kuşkusuz Linkedin! Profiliniz ve platformdaki diğer etkinlikler sayesinde itibar yönetiminizi kolaylıkla yapabilirsiniz. Linkedin üzerinden yapılan aramalar doğrudan arama motoru sonuçlarına etki ettiği için çok önemlidir! Özellikle isim bazlı bir arama yapıldığı takdirde arama motoru sonuçlarının ilk sıralarında yer alırsınız.

İlgili Yazı:  Online İtibar Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılır?

 

linkedin online itibar yönetimi

 

Online İtibar İçin LinkedIn’den Nasıl Yararlanılır?

Güçlü yönlerinizi vurgulayın

Online itibar yönetiminde başarıya ulaşmak için Linkedin’ın gücünden de yararlanmalısınız. Öncelikle profilinizde güçlü yönlerinizi vurgulamalısınız. Sizi rakiplerinizden ayıran ve kendinize özgü özelliklerinizi ön plana çıkarmalısınız. Bu sayede kullanıcıların ilk izlenimlerine doğrudan etki etmiş olacaksınız. Kullanıcıların gözünde olumlu bir imaj oluşturmak için güçlü yönlerinizi doğru bir şekilde ifade etmelisiniz.. Bunu yaparken kelime kalabalığından kaçmalısınız, şeffaf olmalısınız.

Profilinizi anahtar kelimeler kullanarak optimize edin

Üçüncü adım olarak ise alanınız ile ilgili gruplarda yer almalısınız. Sektörünüze yakın kişileri bulmanın, onların fikirlerini öğrenmenin en etkili yoludur. Size uygun grupları bulmak için sadece biraz zaman ayırmak ve mesai harcamanız gerekiyor. Size uygun bir gruba katıldığınız takdirde Linkedin profilinizin de görünürlüğü artacaktır ve binlerce kişi sizden haberdar olacaktır.

İlgili gruplara katılın

Dördüncü adımda yapmanız gereken şey belli! Mevcut ağınız ile iletişim kurmalısınız. Ağınızla birebir iletişim kurduğunuz için görünürlüğünüz ve etkileşim oranınız artacaktır. Bu da Linkedin’i daha aktif kullandığınıza işarettir. Unutmayın, Linkedin’de ne kadar aktif olursanız, o kadar tanınırsınız! Doğru bir iletişim ile marka itibarınızı da korumuş olacaksınız.

Blog yazmayı düşünün

Beşinci adımımız ise blog yazmak! Linkedin’de blog yazmayı mutlaka denemelisiniz! Kendi sektörünüze dair fikirlerinizi ve düşüncelerinizi paylaşarak etkileşimlerinizi artırmış olacaksınız. Faydalı içerikler ürettiğiniz takdirde kullanıcılar, bilgi edinmek için bile profilinizde yer alacak. Bu sayede hedef kitlenizle doğrudan iletişim kurup, mevcut müşteri havuzunuzu da genişleteceksiniz. Çünkü kullanıcılar, sizi daha iyi tanıyacak!

Tavsiye alın

Altıncı ve son adımımız ise tavsiye almak! Konu markanızın geleceği olduğu için hata yapma oranınızı en aza indirgemiş olmalısınız. Bu noktada size verilen tavsiyeleri dinlemelisiniz. Eski bir yöneticinizden, iş arkadaşınızdan veya bir müşterinizin tavsiyesine her zaman ihtiyacınız olacak. Dürüst bir tavsiye sayesinde daha önce göremediğiniz birçok şeyi görebilirsiniz. Unutmayın, fikir fikri doğurur! Aldığınız tavsiyeler ile isteklerinizi birleştirerek güzel bir yol haritası çizebilirsiniz.


Markanızın online itibarını yönetmek için en güçlü araçlarından biri olan Linkedin, sizi hedeflerinize ulaştıracaktır. Linkedin’e ilk adımı atıp bir profil oluşturmak bir başlangıç olarak kabul edilir. Başlangıçtan sonraki tüm aşamaları doğru bir şekilde ilerletmek ise sizin elinizde! Profilinizi optimize ederek hem kendinizi hem işinizi tanıtacaksınız. Online dünyada görünür olmak çok önemlidir ancak bir o kadarda zorlu bir süreçtir.