sosyal

Sosyal İzleme ve Sosyal Dinleme Nedir?

Sosyal medya hepimiz için ayrı bir yere sahip! Hatta artık düşüncelerimizin tamamını yansıttığımız, kendimizi ifade ettiğimiz bir alan haline geldi. Bu durum markalar için de ayrıca önemli! Çünkü marka, ürünü veya hizmeti hakkında ne konuşulduğunu öğrenmek istiyor.

Sosyal İzleme Nedir?

Marka, dijital dünyada başarılı olmak için güçlü olmak zorunda! Kullanıcıların konuştuğu her şeyin marka için büyük önemi var. Çünkü yazılan tek bir söz, tek bir cümle bile markanın itibarını sarsabilir. Bundan dolayı da olası krizleri önlemek için sosyal izleme ve sosyal dinleme çalışmaları yapılıyor. Sosyal izleme, marka hakkında sosyal medyada konuşulan olumlu, olumsuz veya nötr içeriklerin günlük, haftalık, aylık olarak raporlanmasıdır. Bu rapor sonucunda markalar, yol haritasını çizebilir ve stratejilerini belirleyebilir. Bunun yanı sıra sosyal dinleme çalışmaları da yapılmaktadır. Sosyal izleme, marka hakkında konuşulan her şeyi manuel veya otomatik olarak kaydeder.

Forumlar, mikro bloglara özel web siteleri, uygulamalar gibi birçok sosyal medya platformu var. Bu platformların her birinde konuşulanların raporlanması için sosyal izleme desteği almalısınız. Sosyal izlemenin haricinde bir de sosyal dinleme çalışması yapılmaktadır.

sosyal dinleme

Sosyal Dinleme Nedir?

Sosyal dinleme, kullanıcıların geri bildiriminin, markadan bahseden sosyal medya kanallarını ve haber sitelerinin, anahtar kelimeler veya sektörle ilgili konuşulanların takibinin ve analizinin yapılmasıdır. Sosyal dinleme, müşteri ile olan iletişimi makro ölçüde kontrol altında tutabilir. Proaktif yaklaşım ile olası krizlerin önüne geçme konusunda etkilidir. Kullanıcıların markaya olan eğilimlerini analiz ederken, marka bahsetmelerini de otomatik olarak izler. Sosyal medya listening ile markanız hakkında online olarak söylenen tüm bilgileri takip edebilirsiniz.

sosyal izleme

Sosyal İzleme Ve Sosyal Dinleme Arasındaki Farklar

Sosyal izleme ve dinleme birbirine çok karıştırılsa da arada önemli farklar var. Sosyal izleme ile hazırlanan rapor sadece mevcut durumlar hakkında bilgi veriyor. Ancak markalar artık bunun ötesine ihtiyaç duymaya başladı. Sosyal dinleme yöntemi ile daha detaylı ve önemli bilgiler ortaya çıkıyor. Çünkü sosyal dinlemede birçok etken aynı anda değerlendiriliyor. En özet haliyle markalar, sosyal izlemenin ortaya çıkardığı raporu yetersiz bulurken, sosyal dinleme sayesinde ortaya çıkan detaylara önem vermeye başladı. Mesela marka bir kampanya başlattığında süreç hakkında bilgi edinmek istiyor. Kullanıcıların geri dönüşlerinden ürün hakkındaki düşüncelere, iletişim dilinden sektördeki yankılarına kadar birçok soruya cevap arıyor.

Zaman kavramının geçersiz olduğu bir alandan yani sosyal medyadan bahsediyoruz. İnsanlar şikayetlerini, tavsiyelerini, deneyimlerini hatta kötü tecrübelerini bile sosyal medya aracılığı ile paylaşıyor. Bu durum markalar için kritik bir öneme sahip! Sosyal medya, markanın büyümesi ve gelişmesi için büyük fırsatlar sunarken, krizler yaşamasına da neden olabilir. Markanın itibarını koruması için anlık ve güncel takip yapılmalıdır. Bunlardan dolayı da sosyal izleme ve sosyal dinleme desteğine ihtiyaç duyuluyor.

Dijital dünyada başarılı olmak kolay değil! Markanızın başarılı olması için tüm imkanlardan yararlanmalısınız. Markanızın dijital dünyadaki sürecini tek başınıza kontrol etmeniz mümkün değil, profesyonel bir ekip desteği alarak ilerleyebilirsiniz. Raporlama ve veri toplama sonuçlarına göre markanıza bir yol haritası çizebilir, çalışmalarınızı değerlendirebilirsiniz. Sosyal dinleme daha kapsamlı bir çalışma olsa da sosyal izlemenin sunduğu raporlara da sahip olmalısınız. Markanızın ihtiyaçları doğrultusunda ilerlemeniz en doğrusu olacaktır. Dijital dünyanın nüfusu artıkça rekabet alanının genişlediğini unutmayın! Markanızın bir adım öne çıkması için ise gerekli tüm çalışmaları yapmalısınız!