online itibar yönetimi

Doktorlar İçin Online İtibar Yönetimi

Hayatın her alanında online itibar yönetimine ihtiyaç duyulabilir. Birçok sektöre etki ettiği gibi doktorlar için de büyük avantajları mevcuttur. Ancak bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken bazı detaylar var.

Doktorlar İçin Online İtibar Yönetimi Detayları

Hayatta başarılara ulaşmak, saygınlığı ve güveni korumak için itibar yönetimi çalışmaları yapılır. Online itibar yönetimi, doktorların çevrim içi dünyadaki varlığını korumayı amaçlar. Onların başarısını tehdit eden içerikleri, utanç verici olayları, olumsuz basın haberlerini ve davaları gündeme alır. Tüm bu durumlara karşı hazırlıklı olunması için çeşitli çalışmalar yapılır. Herhangi bir doktor hakkında ortaya atılan olumsuz yorumun sonuçları ağır olabiliyor. Doktorlar böyle bir kriz sonucunda ise itibarını yeniden kazanmak için bazı hamleler yapıyor. Ancak burada önemli olan doğru adımları atmak!

Online İtibarınızı Kendiniz Değerlendirin!

Online dünyada hakkınızda neler konuşulduğunu merak ettiniz mi? İnsanlar, doktor tercihi yapmadan önce Google sonuçlarını kontrol ediyor. Yani sizin hakkınızda yazılan her şey hayati bir önem taşıyor! Hastalarınızın fikirlerini, şikayetlerini, önerilerini ve tecrübelerini online ortama yansıtıyor. Bu nedenle de sıkı takipte olmalısınız. İncelemeleriniz sonucunda ise online itibarınız hakkında fikir sahibi olacaksınız. Daha doğru ve sağlam adımlar atmak için kontrolü bırakmamalısınız!

İncelemelerinizi Proaktif Olarak İzleyin!

Hakkınızda yazılan her şeyi takip etmelisiniz ancak bu noktada hızlı olmak çok önemlidir! Google uyarılarını ayarladığınız takdirde siz ya da muayenehaneniz hakkında yazılanlardan e-mail aracılığıyla haberdar olabilirsiniz. Tarafınıza ulaşan her bildirime karşı özenli olmanızı tavsiye ederiz. Bu yaklaşımınız sayesinde başarılarınız artacaktır.

Her Hastaya Yorumcu Gibi Yaklaşın!

Biliyorsunuz, her geçen gün dijital dünyanın önemi artıyor. Muayenehanenizi arayan ya da bizzat gelen her hastanın bir yorumcu olduğunu unutmayın. Olumlu fikirlere sahip olması için gerekli koşulları sağlamalısınız. Nazik tavırlarınız ve ilginizle güzel bir etki bırakabilirsiniz. Hastaya gösterdiğiniz her davranışın ve söylediğiniz her sözün çevrim içi ortamda yankılandığını bilerek hareket etmelisiniz.

Geri Bildirim İsteyin!

Online dünyada yeteri kadar geri dönüş almıyorsanız hastalarınızı yorum yapmaları için teşvik etmelisiniz. Memnuniyetlerini öğrendikten sonra bunu dijital ortamda paylaşmalarını rica edebilirsiniz. İnsanların büyük bir kısmı bu ricayı geri çevirmiyor. Bu doğrultuda da genel itibariyle olumlu yorumlar yapılıyor. Ancak her ihtimale karşı hazırlıklı olmanızda fayda var.

Bir İtibar Firması İle Anlaşın!

Online itibarınızı her zaman kontrol edemeyebilirsiniz. Düzenli bir şekilde size destek olacak bir online itibar yönetimi ajansı ile anlaşabilirsiniz. Online itibarınızı iyileştirmenin yanı sıra size birçok noktada yardımcı olacaktır. Bu desteği aldığınız takdirde muayenehanenizin ve sizin olumlu yönleriniz öne çıkacaktır. Haricinde olumsuz yorumlara karşılık verilip, ilişkilerinizi güçlendirmiş olacaksınız.

Eleştirilere Tarafsız Olun!

Tarafınıza yapılan tüm yorumlara karşı objektif olmaya özen göstermelisiniz. Mevcut durumu hasta, kamuoyu ve hukuki açıdan değerlendirerek harekete geçmelisiniz. Profesyonel bir tavır ile yaklaşarak itibarınızı koruyabilir, güven duygusunu yükseltebilirsiniz. Özellikle olumsuz yorumlara karşı anlayışlı olmalısınız. En doğru adımları attığınızdan emin olarak ilerlemelisiniz.

Dikkatli Davranın!

Online ortamda attığınız her adımda dikkatli olmalısınız çünkü birden fazla kişiye hitap ediyorsunuz. Bir hastanız ile tartışma içine girmeniz büyük bir kriz olarak size geri döner! Gerektiği yerde özür dilemeli, uygun yanıtları vermelisiniz. Mutlaka iletişime geçmeniz ve aktif olmanız lehinize olacaktır.

Sahte İncelemeler Oluşturmayın!

Sahte yorumlara güvenmeyin! Olumlu yorum oranını artırmak için sahte yorum desteği almanız çok risklidir. İnceleme siteleri düzenli bir şekilde sahte yorumları tarar. Geri bildirimlerin doğruluğu tespit edilmez ise işaretlenir. Böyle bir risk, itibarınızı kaybetmenize neden olur.

Olumlu Yorumlara Karşılık Verin!

Sadece olumsuz yorumlara karşı aktif olmamalısınız, olumlu yorumlar için de tepki vermelisiniz. Tarafınıza yapılan nazik yorumlara cevap vermeniz hasta – doktor bağını güçlendirir. Her şeyden önce profesyonelliğin dışına çıkmayın! İki yönlü iletişim her zaman kazandırır!

Olumsuz Yorumlara Dikkat Edin!

Olumlu yorumlara cevap vermek kolaydır ancak olumsuz yorumlara karşı dikkatli olmalısınız. Yine tüm yorumları profesyonel bir şekilde değerlendirerek harekete geçmelisiniz. Online ortamlarda iki yönlü iletişim çok önemli olduğu için cümlelerinizi titizlikle seçmelisiniz. Vereceğiniz uygun bir cevap sayesinde olumsuz yorumun etkisini kırabilir, krizleri fırsata çevirebilirsiniz.

Tartışmalardan Kaçın!

Olumsuz yorumda bulunan bir kişiye karşı nazik olduğunuz takdirde de kriz devam edebilir. Problemi çözmeye istekli olduğunuzu belirtmelisiniz. Olası tartışmalardan uzak durmaya gayret edin!

Web Sitenizde Olumlu Yorumlara Yer Verin!

Tarafınıza yapılan olumlu yorumlar, yarınlarınız için büyük bir fırsat! Web sitenizde olumlu yorumlara yer vermeniz dikkat çekici olacaktır. Yalnız bu olumlu yorumları web sitenize taşımadan önce kişilerden onay almayı ihmal etmeyin!

Personellerinize Yol Gösterin!

Sizin kadar personellerinizin de davranışları önemlidir. Tüm personellerinizi halkla ilişkiler konusunda eğitmeye dikkat edin. Çünkü hastalar sadece doktorlar için değil, o çatı altından bulunan herkes hakkında fikirlerini belirtebilir. Telefon konuşmasından yüz yüze iletişime kadar her konuda profesyonel olunmasına özen göstermelisiniz.

Sosyal Medyadan Vazgeçmeyin!

Gelişiminiz ve büyümeniz için sosyal medya büyük bir fırsat! Daha çok tanınmanız, hizmetinizin tanıtılması ve itibarınızın gelişmesi için sosyal medya desteği almalısınız. Sosyal medyada güncel olmaya da dikkat etmelisiniz. Faydalı bilgiler, yeni gelişmeler konusunda bilgi verirken sorulara da yanıt olmalısınız. Sosyal medya, dijital dünyadaki kimliğinizdir! Birçok hasta sizi tercih etmeden önce sosyal medya platformlarında araştıracaktır. Rakiplerinizle aranızda fark oluşturmak için sosyal medyayı aktif ve etkili kullanmalısınız!

Aktif Olun!

Sosyal medya hesaplarınızın olması yeterli değil! Düzenli bir şekilde paylaşımlar yapmalısınız. Gönderi trafiğiniz ne kadar yoğun olursa bilinirliğiniz o kadar artacaktır. Bu konu için biriyle anlaşabilir ya da alanında uzman ajanslardan destek alabilirsiniz.

Alanınızda Lider Olun!

Sadece sahada aktif olmanız size büyük bir başarı sağlamaz. Hem sahada hem çevrim içi alanda faaliyet göstermelisiniz. Fikirlerinizi ve düşüncelerinizi paylaşarak saygınlık kazanabilirsiniz. Düşünce lideri olmak için bir sürece ihtiyacınız var. Sabırlı ve istikrarlı olmalısınız!

Özel Hayatınızı Gizli Tutun!

Özel hayatınızı dijital ortamlara yansıtmayın! Hastalarınız sizi özel hayatınızla değil, başarılarınızla tanımalıdır. Profesyonel hesabınıza özel hayatınızı yansıtmamalısınız. Özel hayatınız ile iş hayatınız arasında bir çizgi olmalıdır. Hastalarınızı özel hayatınızdan uzak tutmaya özen göstermelisiniz.

Adınızı Bir Etki Alanı Olarak Kaydedin!

Adınızı bir alan adı olarak kaydetmek, SEO çalışmalarınızı ciddi oranda iyileştirir. İsminiz Google’da aratıldığı zaman adınızla eşleşen alan sayfaları üst kısımda görünür. Bir başka kişide sizin isminizi kullanarak alan adı alabileceği için dikkatli olmalısınız.

Google İşletme Girişinizi Doğrulayın ve Talep Edin

Google’da işletmenize sahip çıkın! Bu, arama motorlarında sizin hakkınızda ne konuşulduğunu kontrol etmek için iyi bir yoldur. Yer, saat, fotoğraflar gibi detaylarda buna dahildir. Bu işlemi ücretsiz bir şekilde halledebilirsiniz.

Diğer Doktorların İncelemeleri Okuyun!

Rekabetten uzak durmayın! Rakiplerinizi daima araştırmanız başarınızı artıracaktır. Daha iyiye ulaşmak için diğer doktorların yorumlarını da dikkate almalısınız. Rakiplerinizin başarısını ve başarısızlığını incelemek size birçok noktada fayda sağlayacaktır.

Hedef Kitlenizi Tanıyın!

Her şeyden önce hedef kitlenizi tanımanız gerekiyor! Hastalarınızın demografisini baz alarak ilerlemeye özen göstermelisiniz. Gelecek planlarınızı ise bu doğrultuda oluşturabilirsiniz.

Beklentilerinizi İyileştirin!

Online itibarınızı geliştirmek için bir süreye ihtiyacınız var. Beklentilerinizi bu gerçekle kontrol altında tutmalısınız. Arama motorunda da başarıya ulaşmanız bir günde veya bir gecede mümkün değildir. Ayırdığınız zaman kadar başarılı olursunuz. Bu durumda profesyonel destek alabilirsiniz.

Google’ın İlk Sayfaları Önemlidir!

Google’ın ilk sayfalarında çelişkili bilgiler değil, net bilgiler yer almalıdır. Çünkü insanlar Google’da arattığı zaman ilk sıralarda çıkan bilgileri dikkate alır. Eğer olumsuz bir izlenim alırsa yönünü değiştirir. İnsanlar çevrim içi yorumlara oldukça güvendiği için kararları doğrudan etkileniyor.

Facebook İncelemelerinize ve Derecelendirmelerinize Dikkat Edin

Facebook eskisi kadar gündemde olmasa bile halen en çok güven duyulan platformlar arasında yer alıyor. Facebook organik incelemeler yapmak için ideal bir ortam olduğu için önemlidir! Bu nedenle Facebook değerlendirmelerinizi dikkatli bir şekilde incelemelisiniz.

İçerik Pazarlaması Önemlidir!

İçerik pazarlama stratejisinin avantajlarından yararlanmalısınız! Bu strateji size organik arama trafiği kazandırır. Alanınızla ilgili yazılar ve makaleler yazarak ilk adımı atabilirsiniz. Faydalı içerikler sayesinde beğeni toplayıp, tanınırlığınız artırabileceksiniz. Gönderiler sayesinde önemli bir yol kat edebilirsiniz.