restoranlar için online itibar yönetimi

Restoranlar İçin Online İtibar Yönetimi

Bazen bir akşam yemeği, bazen bir öğlen kahvesi… Günlük hayatımızda sık sık restoranlara gidiyoruz ve uzun zaman geçiriyoruz. Bilmediğimiz bir mekana gitmeye ise arama motoru sonuçlarını inceledikten sonra karar veriyoruz.

Restoranlar İçin Online İtibar Yönetimi Nasıl Olmalı?

Teknoloji her geçen gün gelişiyor ve hayatımıza doğrudan etki ediyor. Bununla birlikte online itibar yönetiminin önemi de arttı. Yaşamın her alanında online itibar yönetimine ihtiyaç duyuyoruz ve restoranlar için de bu durum farklı değil!  Yeni bir restorana gitmeden önce arama motorundan araştırmalar yapılıyor. Restoranın yeri, yemeği, hizmeti ve ambiyansı hakkında bilgi alınıyor. Bu doğrultuda karar veriliyor. Karar aşamasında özellikle restorana yapılan değerlendirmeler önemli rol oynuyor. Tüm bunlara hakim olmanız gerekiyor ancak nasıl yapacağınızı bilmiyor musunuz? İhtiyacınız olan şey online itibar yönetimi desteği! Bu sayede her şeyi kontrol edebilirsiniz.

Restoranlar için Online İtibar Yönetimi Nasıl Doğru Yapılır?

Restoranlar için online itibar yönetiminin öneminden bahsetmiştik. Online itibar yönetimini en doğru şekilde yapmak için dikkat etmeniz gereken bazı adımlar var:

Sosyal Medya Varlığını Koruyun ve İzleyin

Sosyal medyanın nüfusu artmaya devam ederken tüm işletmeler online dünyadaki yerini aldı. Restoranlar da facebook, twitter ve instagram gibi sosyal medya platformlarında faaliyete geçti. Ancak sosyal medyada başarılı olmak çok kolay değil! Öncelikle sayfanın güncel ve aktif tutulması gerekiyor. Çünkü müşteriler artık deneyimlerini, fikirlerini hatta şikayetlerini sosyal medya platformlarında paylaşıyor. Olumlu veya olumsuz tüm yorumlara hakim olmanız itibarınız açısından oldukça önemlidir.

İlgili Yazı:  Sosyal İzleme ve Sosyal Dinleme Nedir?

Müşteri Yorumlarına Yanıt Verin

Müşterileriniz, işletmeniz hakkında birçok yorum yapabilir. İşletme olarak olumlu / olumsuz tüm yorumlara cevap vermelisiniz. Olumlu yorumlar için teşekkür ederken olumsuz yorumları detaylı bir şekilde gündeme almalısınız. Özellikle olumsuz yorumlara cevap verirken dünü, bugünü ve yarını düşünerek hareket etmelisiniz. Çünkü sizin yazacağınız tek bir cümleyi birçok müşteri görecektir. Bu nedenle hatanızı kabul edip, gelecek ile ilgili güzel vaatlerde bulunabilirsiniz. Düzenli olarak yapılan yorumları takip etmeniz restoranınızın online itibarı açısından önemlidir. Hızlı yanıt vermeniz, olumsuz yorum yapan kullanıcılarla iletişime geçmeniz, müşterilerinizi anlamaya çalışmanız tarafınıza duyulan güven duygusunu güçlendirir.

Olumlu Yorumları Teşvik Edin

Müşteriler, restorana gitmeden önce diğer müşterilerin deneyimlerini öğrenmek istiyor. Müşteri incelemeleri ise restoranın geleceğine doğrudan etki ediyor. Bu nedenle de müşterileri olumlu yorum bırakmaya teşvik etmelisiniz. Müşteri incelemeleri sizin çevrim içi itibarınız açısından büyük öneme sahip olduğu için bu alana zaman ayırmalısınız. Ne kadar dikkatli ve özenli olursanız o kadar başarılı olacağınızı unutmayın.

Haberleri ve Uyarıları Kontrol Edin

Restoranınız ile ilgili tüm haberleri takip ederken aynı zamanda arama motoru sonuçlarını sık sık kontrol etmeniz yararlı olacaktır. Bu sayede restoranınızın geleceği için bir yol haritası belirleyebilirsiniz. Yapmanız gerekenler ve yapacaklarınız konusunda fikir sahibi olursunuz. Olumsuz durumlara hızlı bir şekilde müdahale etmenize yardımcı olacaktır. Online itibar yönetim araçlarından en popüleri olan Google Alerts‘i kullanarak otomatik olarak markanız hakkında söylenenleri kontrol edebilirsiniz.

PR’a Yatırım Yapın

Markanızın geleceği için halkla ilişkilere yatırım yapmalısınız! Ayrıca blog yazarları ile iletişime geçebilirsiniz. Bu sayede müşteri havuzunuzu genişletebilirsiniz. Blog yazarlarının günlük ziyaretçi sayılarını kontrol ettikten sonra uygun bir isimle görüşün. Yazı yayınlandıktan sonra kontrol sürecine devam edebilirsiniz. Dijital ortamda restoranınız ile ilgili ne kadar çok içerik olursa başarıya o kadar yakın olursunuz.

İşlevsel ve Güncellenmiş Bir Web Sitesine Sahip Olun

Bir marka için web sitesi çok önemlidir! Web sitesi, restoranların da çevrim içi itibarında büyük rol oynuyor. Web sitesi restoranınızın online dünyadaki kimliği olurken müşteri ağınızın genişlemesine de yardımcı olur. Bu nedenle konum, çalışma saatler, menü ve diğer imkanlar hakkında bilgi verilmelidir. Web sitesi, müşteri ve restoran arasındaki en güçlü bağdır!

Hedeflerinize emin adımlarla yürüyebilirsiniz. Restoranınız bugünü ve yarını için online itibar yönetimi desteği almalısınız!