Outreach Pazarlama Nedir?

 

Markalar başarılı olmak için birçok farklı çalışma yapıyor. Marka bilinirliğini artırmak için ise özellikle zaman ayırıyor. Bu sayede de her geçen gün büyüyen rekabet ortamındaki konumunu sağlamlaştırıyor.

 

Outreach Pazarlama Nedir?

 

Artık sadece sahada olmak yeterli değil, dijital dünyaya da mesai harcamak gerekiyor. Markalar için bilinirliği artırmak çok önemli! Bu durum markanın itibarını korur, prestijini yükseltir! Marka, hedef kitlesinde pozitif bir algı oluşturmak ve bu doğrultuda da kitlesini her geçen gün genişletmek ister. Bunun en etkili bir yolu ise Outreach Pazarlama! En özet haliyle; markanız ile ilgili, kişilerle ya da gruplarla direkt olarak iletişime geçmeyi amaçlayan, marka bilinirliğinin artmasına yardımcı olan çalışmaların tamamıdır. E-mail aracılığı ile kişilerle iletişime geçme şeklinde de açıklanabilir. Ancak bu geleneksel e-mail pazarlaması değildir. Outreach pazarlama ile daha önce hiç iletişime geçmediğiniz kişilere, yeni mecralara ulaşabilir ve ağınızı genişletebilirsiniz. Markaların SEO çalışmalarında keşfedilen ve bugün marka bilinirliğini artırmak için sıkça tercih edilen bir çalışmadır.

 

Outreach Pazarlamanın Avantajları

 

Marka bilinirliği birçok konuya etki ediyor. Stratejileri, prestiji, gücü, dijital dünyadaki konumu gibi noktalarda başarı sağlıyor. Marka bilinirliğini artırmak adına yapılan outreach pazarlamanın ise bazı avantajları var. Rakiplerinize karşı rekabet avantajı elde etmek, hedef kitlenize ulaşımı kolaylaştırmak, içeriklerinizin başka kitlelere tanıtılmasını sağlamak, SEO çalışmalarınıza destek vermek ve farklı işbirlikleri yaparak müşteri tabanını genişletmek şeklinde sıralanabilir. Mesela bazen yaptığınız SEO çalışmaları tek başına yeterli olmaz, işte bu çalışma ile SEO faaliyetlerinize de destek verirsiniz. Yani marka bilinirliği haricinde diğer çalışmalarınıza da destek sağlamış olacaksınız. Bu doğrultuda işinizi kolaylaştırmak için ise sektörünüzde başarıya ulaşmış blog yazarları ile iletişime geçebilir, alıntılar/referanslar kullanabilir, doğru kişilerle doğru iletişim kurabilir ve iş iletişim kalitesini yükseltebilirsiniz.

 

Outreach Pazarlama Nasıl Yapılır?

 

Markanın geleceği için de büyük bir öneme sahip outreach pazarlama çalışmasını yaparken dikkat etmeniz gereken bazı detaylar var. Unutmayın, etkili bir çalışma yapmazsanız hayal ettiğiniz sonuca kavuşamazsınız!

 

 

 

İlgi Çekici Olun!

 

Kitlenizin büyük bir kısmı e-postalarını okumadan siliyor. Bunun önüne geçmek için ise dikkat çekici olmalısınız! Özellikle e-posta konu satırına özen göstermelisiniz. Haricinde e-postalarınızı kişiselleştirerek ilgi çekebilirsiniz. Tüm bunların yanı sıra e-postaların spam kutusuna düşmemesi için de önlemler almalısınız.

 

Çözüm Üretin!

 

Faaliyete geçirdiğiniz çalışmaların, yaptığınız işbirliklerinin sonuçlarını hesap ederek ilerlemelisiniz. Her zaman çözüm odaklı ilerlediğiniz takdirde güven kazanmış olacaksınız.

 

Araştırmaktan Vazgeçmeyin!

 

Yenilikçi olmak başarıyı getirir! Yeni fikirler araştırmaktan ve üretmekten vazgeçmemelisiniz. E-postalarınızdan müşteri ilişkilerinize, pazarlama anlayışınızdan stratejilerinize kadar her alanda yeniliğin peşinde olmalısınız.

 

Geri Bildirim Konusuna Önem Verin!

 

Kullanıcılarınızı, geri bildirim yapma konusunda ikna edin! Kimi zaman olumsuz bildirimler bile markanız için değerlidir. Çünkü yapılan tek bir yorum ile eksiklerinizi fark edebilirsiniz. Ve unutmayın, artık kullanıcılar söz sahibi olmak istiyor. Onlara bu imkanı tanımanın avantajlarını hissedeceksiniz.

 

Markanızın geleceği için stratejik ve profesyonel adımlar atmalısınız. Marka bilinirliğini artırmak ve yarınlarınıza yatırım yapmak için mutlaka harekete geçin!